کردستان

آتش در جنگلهای بلوط روستای هنجیران دوباره شعله‌ور شد

[ad_1]

آزاد نامداری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۲ تیم از کارکنان یگان حفاظت اداره منابع طبیعی مریوان به همراه انجمن‌های زیست محیطی و مردم روستا در حال اطفای آتش هستند.

وی افزود: این منطقه دیروز هم دچار آتش سوزی شده بود که با تلاش چند ساعته مهار شد ولی از ساعتی قبل با سرازیر شدن کنده های زغال از مناطق بالادستی دوباره دچار آتش سوزی شده است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مریوان با بیان اینکه شدت آتش سوزی به اندازه محدوده روستاهای دوله بید و دره وران نیست، افزود: این آتش سوزی در جنگل‌های بلوط است و تعداد کمی بنه نیز در مناطق تحت سیطره آتش وجود دارد.

نامداری افزود: حدود ۱۰ روز قبل هم طی پنج فقره آتش‌سوزی در جنگل‌های بلوط این شهرستان ۴۲۳ هکتار دچار آتش سوزی شد که با کمک بالگرد مرکز کنترل و پشتیبانی اطفای حریق هوایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اطفای حریق بصورت کامل انجام گرفت.

جنگل های کردستان که بخشی از جنگل های غرب کشور را تشکیل می دهد بیشتر اطراف شهرهای بانه و مریوان واقع شده و بعد از جنگل های شمال کشور در رتبه دوم اهمیت قرار دارند.

روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کردستان ضمن دعوت از مردم و دوستداران و همیاران طبیعت به مشارکت فعال در امر حفاظت از منابع طبیعی جنگل‌ها و مراتع استان، از شهروندان خواست هرگونه تخریب و تصرف، قطع چوب خودرو و غیرمجاز، آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع را به شماره تلفن ۱۵۰۴ و سامانه ۱۳۹ به صورت شبانه‌روزی اطلاع رسانی کرده در صورت مشاهده آتش سوزی ضمن اعلام سریع محل به سامانه تلفنی ۱۵۰۴ تا رسیدن نیروهای ویژه اطفای حریق به محل با توجه به طی مسیر با رعایت کامل نکات ایمنی از گسترش آتش جلوگیری کنند.

شهرستان مرزی مریوان با ۱۵۳ هزار نفر جمعیت در فاصله ۱۲۰ کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن