اصفهان

اجرای طرح اصلاح نژاد دام در تیران و کرون نیازمند تسهیلات بانکی است

[ad_1]

محمدحسین احمدی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود:در برنامه راهبردی کیفیت بخشی به توسعه کمی و کیفی دامداری‌های تیران و کرون موضوع اصلاح نژاد توجه شده است  اما سرمایه گذاران در این حوزه به تسهیلات بانکی و حمایت دولتی نیاز دارند.

وی بیان کرد: وام و حمایت دولتی مورد پیش بینی قرار گرفته اما به دلیل شرایط سخت اقتصادی دولت تاکنون محقق نشده است.

مدیر جهاد کشاورزی تیران و کرون ادامه داد:  این شهرستان با بیش از ۷۰ واحد دامداری صنعتی و نیمه صنعتی و ۶۶ واحد مرغداری یکی از قطب‌های تولید محصولات دامداری و دامپروری استان اصفهان است.

وی بیان کرد: اصلاح نژاد دام در دامداری‌های صنعتی و نیمه صنعتی این شهرستان جزو برنامه‌های امسال قرار گرفته است که با چنین اقدامی سهم بهره‌وری افزایش و تولیدات خام دامی را به بیش از ۲ برابر افزایش می‌دهد.

مدیر جهاد کشاورزی تیران و کرون یادآورشد: بر اساس تحقیقات و اقدامات علمی انجام شده بر روی نژاد دامی اصلاح نژاد میزان تولید را در هر راس دام افزایش و منفعت اقتصادی دامداری‌ها را رشد می‌دهد.

وی ادامه داد: هم اینک سالانه نزدیک به ۲ هزار تن گوشت قرمز، ۳۳ هزار و ۸۵۰ تن شیر، ۱۴ هزار و ۵۰۰ تن تخم مرغ و ۱۱ هزار و ۷۰۰ تن گوشت سفید در این منطقه تولید و وارد بازار می‌شود.

وی اضافه کرد: تیران و کرون با این سهم تولید تخم مرغ، رتبه سوم را بین دیگر شهرستان‌های استان اصفهان دارد.

احمدی با بیان اینکه شناسایی دام‌ها  در این منطقه در حال انجام است، خاطرنشان‌کرد: این کار در شناسایی و ساماندهی وضعیت تولید دام و عملکرد پرورش گاو و گوسفند منطقه موثر بوده است.

وی با اشاره به فعالیت یک واحد پرورش بلدرچین و چهار واحد پرورش شترمرغ در این خطه اظهار داشت: سالانه ۳۲ تن گوشت بلدرچین و ۸۵ تن گوشت شتر مرغ  دراین شهرستان تولید و وارد بازار می‌شود.

هم اینک حدود ۲۰۰ هزار راس دام سبک و سنگین در تیران و کرون وجود دارد.

تیران و کرون از توابع استان اصفهان است.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن