تهران

اجرای طرح «مدرسه تابستانه امید» ویژه‌ فرزندان زنان سرپرست خانوار تهران

[ad_1]

به گزارش ایرنا از اعلام روز چهارشنبه روابط عمومی اداره کل امور بانوان شهرداری تهران، زهرا بهروزآذر این طرح را مشتمل بر ۶ دوره آموزشی عنوان کرد و اظهارداشت: در این دوره براساس به‌روزرسانی اطلاعات سامانه توانمندسازی زنان سرپرست خانوار، نیازهای فرزندان در زمینه‌های مختلف آموزشی، مشاوره‌ای، اشتغال و مهارت‌آموزی احصا شده و فرزندان می‌توانند حسب علاقه و متناسب با دانش خود، در ۶ دوره ثبت‌نام کنند.

وی گفت: برای نمونه در دوره توان‌افزایی فردی، سرفصل‌هایی مانند خودشناسی، مهارت جرات‌مندی و روش‌های تقویت اعتماد به نفس دیده شده است و یا در دو دوره توان‌‎افزایی مهارت‌های خانوادگی و اجتماعی، آشنایی با دوران بلوغ و چالش‌های آن، شیوه‌های تعامل با اعضای خانواده، مهارت دوست‌یابی و پایداری روابط دوستانه، بهداشت فردی و خانوادگی و خودمراقبتی معنوی و ذهنی مدنظر است.

بهروزآذر افزود: در دو دوره مهارت‌های شغلی و توسعه کسب و کار فردی نیز فرزندان زنان سرپرست خانوار با سواد رسانه‌ای، اصول و تکنیک‌های شرکت در مصاحبه دانشگاهی و امور استخدامی، کسب و کار دیجیتال، تعمیر موبایل، طراحی لباس، آشپزی، سوزن‌دوزی و … آشنا خواهند شد.
مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران بیان کرد: به همین منظور ثبت‌نام از فرزندان زنان سرپرست خانوار عضو سامانه شهرداری تهران با مشارکت مدیران امور بانوان مناطق ۲۲ گانه، انجام شده است و علاقه‌مندان متناسب با سن و جنسیت در کلاس‌های ثبت‌نام شده، شرکت خواهند کرد. 

وی اظهارداشت: تمام دوره‌های آموزشی به شیوه مجازی(آنلاین) برگزار می‌شود و بخش‌های مهارتی و فنی که قابلیت آموزش به شیوه مجازی را ندارند نیز با رعایت دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا و با حفظ فاصله اجتماعی، به شیوه حضوری برگزار خواهند شد.

بهروزآذر ضمن تشکر از مشارکت‌کنندگان در اجرای این طرح ابراز امیدواری کرد: برگزاری این دوره‌های آموزشی زمینه ارتقای مهارت و توسعه کسب و کار فرزندان زنان سرپرست خانوار را بیش از گذشته مهیا کند. 

به گزارش ایرنا، مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران یکم بهمن ۱۳۹۹ اعلام کرده بود که حدود ۱۵هزار زن سرپرست خانوار و فرزندان آنان تحت پوشش این نهاد هستند، این گروه از طریق معرفی توسط سراهای محلات، خیریه‌ها و ادارات بانوان مناطق ۲۲گانه و نیز مراجعه شخص مددجو به اداره کل یا ادارات مناطق عضو سامانه زنان سرپرست خانوار می‌شوند.

بهروزآذر گفت: با توجه به بررسی و شناخت هر یک از این افراد از طریق مصاحبه‌های فردی، خانوادگی و بازدید از منزل، برای توانمندسازی اقتصادی، اجتماعی و فردی آنان و خانواده‌هایشان برنامه‌ریزی می‌شود.

وی افزود: برنامه‌های آموزشی در جهت دانش‌افزایی و آگاه‌سازی با هدف توانمندسازی و برنامه‌های مهارت‌آموزی و اشتغال‌زایی برای زنان سرپرست خانوار در اولویت برنامه‌های امور زنان شهرداری تهران قرار دارد.

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران بیان کرد: براساس شرایط و با نظر مددکار، خدمات حمایتی به زنان سرپرست خانوار ارائه می‌شود که شامل کمک هزینه معیشتی و درمانی و معرفی آنان به مراکز خیریه برای دریافت وام است.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن