آذربایجان شرقی

ارتقای شرکت‌های فناور مرکز رشد مراغه به دانش‌بنیان پیگیری می‌شود 

[ad_1]

رسول معروفی‌آذر روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: مرکز رشد مراغه با ۲۵ شرکت مستقر و ۱۲ شرکت در حال عقد قرارداد، طی سال گذشته رتبه نخست آذربایجان‌شرقی از لحاظ کمی را کسب کرد و اکنون ارتقای کیفی شرکت‌ها و توسعه زیرساخت‌ها در دستور کار مرکز قرار دارد.

وی اضافه کرد: این شرکت‌های فناور به زودی در ساختمان جدید مرکز رشد مراغه که از فضای مناسبی در مقایسه با ساختمان قبلی برخوردار است، مستقر می‌شوند و انتظار می‌رود تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در این مرکز طی ماه‌ها و سال‌های آینده افزایش یابد.

به گفته وی در حال حاضر شرکت «رنگینه بنیان صوفی» که در زمینه کسب دانش فنی تولید رنگینه در مقیاس نیمه‌صنعتی فعال است، تنها شرکت دانش‌بینان مستقر در این مرکز به شمار می‌رود.

وی بیان کرد: برخی از طرح‌های مورد حمایت این مرکز از جمله «جلیقه هوشمند احیای قلب» برای نخستین‌بار در سطح جهان اجرایی می‌شود و قابلیت تولید محصول و ارتقا به سطح دانش‌بنیان را داراست.

به گفته «معروفی‌آذر» از دیگر طرح‌های مورد حمایت این مرکز طی سال جاری می‌توان به «تهیه کیتوسان از پسماندهای میگو به روش اصلاح‌شده»، «تکثیر و پرورش زالوی طبی استریل ایرانی با متد جدید نیمه‌صنعتی» و «تولید و بهینه‌سازی عملکرد سخت‌افزار، نرم‌افزار و ارتباطی دستگاه خودپرداز نقدی و غیرنقدی» اشاره کرد.

ارتقای شرکت‌های فناور مرکز رشد مراغه به دانش‌بنیان پیگیری می‌شود 

وی همچنین «توسعه شبکه اجتماعی مختص پژوهشگران و اندیشمندان با امکانات کارآمد» و «ساخت افزونه دروگر شانه‌ای هیدرولیکی قابل نصب روی دستگاه شخم‌زن باغی» را از دیگر طرح‌های مورد حمایت این مرکز طی سال جاری دانست.

رئیس مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه مراغه بیان کرد: امسال طرح‌های «اصلاح زئولیت‌های طبیعی به منظور بهبود خواص فیزیکی و شیمیایی خاک و کاربرد آن به عنوان کود و حذف آفت‌کش از محیط» و «پوششکاری کود، بذر و سم با مواد هوشمند یا شرطی با راه‌اندازی خط تولید به صورت مینی پایلوت» نیز مورد حمایت این مرکز قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه واحدهای فناور این مرکز بیشتر در زمینه‌های الکترونیک، صنعت، کشاورزی و فناوری اطلاعات فعالیت می‌کند، افزود: امسال هشت میلیارد ریال تسهیلات برای حمایت از واحدهای جدید تخصیص یافته است.

«معروفی‌آذر» در مورد روند حمایت این مرکز از طرح‌ها و ایده‌های نوآور و فناور نیز بیان کرد: طرح‌های منطقه‌ای، ملی و جهانی ابتدا از سوی متقاضیان به مرکز رشد ارسال و در مرحله اول از سوی داوران این مرکز مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

وی سقف حمایت برای تولید محصول را یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال عنوان و اضافه کرد: شورای فناوری که اعضای آن متشکل از رییس دانشگاه، نماینده پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی، داور تخصصی، مدیر مرکز و یک نفر کارشناس به عنوان دبیر شوراست، در مورد حمایت از آن تصمیم‌گیری می‌شود.

به گزارش ایرنا مرکز رشد واحدهای فناوری مراغه با ایجاد بستری مناسب جهت تجاری‌سازی نتایج تحقیقات، ایجاد زمینه کارآفرینی و نوآوری، رونق اقتصاد منطقه، ایجاد فرصت‌های شغلی جدید و تولید و توسعه محصولات پیشرفته قابل عرضه به بازار، به تیم‌ها و گروه‌های کاری متخصص و فعال صاحب ایده‌های برتر کمک می‌کند.

این مرکز از سال ۱۳۹۰ با همکاری پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی و دانشگاه مراغه تاسیس شد.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن