اصفهان

ارتقای ورزش همگانی مستلزم کاهش فاصله دانشگاه‌ها و بخش اجرایی است

[ad_1]

به گزارش ایرنا، سید محمد طباطبایی روز چهارشنبه در نخستین کنگره “استان اصفهان و توسعه ملی، چالش‌ها و فرصت‌های پیش‌رو” افزود: به نظر می‌رسد بزرگترین چالش در ورزش همگانی و عمومی این خطه نقش کمرنگ جوامع علمی برای توسعه و پیشرفت آن است.

وی ادامه داد: تشویق هرچه بیشتر مردم و ارائه و انعکاس فواید روی آوری به فعالیت‌های بدنی از جمله کارهایی است که بخش علمی و تحقیقاتی می‌تواند به خوبی انجام دهد و بیشتر مورد پذیرش شهروندان واقع شود.

مدیرکل ورزش و جوانان اصفهان با بیان اینکه توسعه ورزش در محلات از دیگر ابزاری است که می‌تواند سبب ارتقای ورزش همگانی شود تصریح کرد: شکل‌گیری باشگاه‌های خُرد در سطح محلات شمار بیشتری از شهروندان را جذب ورزش می‌کند.

طباطبایی با اشاره به اینکه سرانه فضای سبز و روباز استان اماکن مناسبی برای اجرای رشته‌های ورزش‌ همگانی است گفت: بر همین اساس تفاهم‌نامه‌هایی با شهرداری اصفهان و دیگر شهرهای استان منعقد شده است تا بتوان فعالیت‌های بدنی ساکنان مناطق گوناگون را افزایش داد.

وی به اهمیت توجه بیشتر مدیران دستگاه‌های اجرایی برای تشویق بیشتر کارکنان و خانواده‌هایشان به ورزش اشاره کرد و افزود : باور قوی بین متولیان، پیشرفت ورزش همگانی را در پی دارد در غیر اینصورت فعالیت‌های فیزیکی روز به روز کمتر خواهد شد.

مدیرکل ورزش و جوانان اصفهان، موازی‌کاری را دیگر چالش فراروی  توسعه ورزش دانست و اظهارداشت: از طرفی سطح پایین اطلاعات و دانش ناقص برخی مربیان همگانی به این مقوله آسیب می‌زند.

طباطبایی تدوین سند راهبردی ورزش استان  اصفهان را گامی مثبت در توسعه ورزش ارزیابی کرد و گفت: فرهنگ‌سازی صحیح برای ارتقای ورزش همگانی از جمله ضروریات امروز محسوب می‌شود که در این سند نیز منظور شده است.

نخستین کنگره “استان اصفهان و توسعه ملی، چالش‌ها و فرصت‌های پیش‌رو”  سه شنبه گذشته در دانشگاه صنعتی اصفهان آغاز به کار کرد و به مدت سه روز تا ٢۴ تیر در دانشگاه صنعتی اصفهان در قالب حضوری و مجازی برگزار می‌شود.

 ۳۲ نشست تخصصی در محورهای تاریخی، فرهنگی، اجتماعی، سلامت، صنعت و فناوری، گردشگری، توسعه علمی، مدیریت و اقتصاد، هنر، معماری و شهرسازی، رسانه، کشاورزی، آب، محیط زیست، جوانان و ورزش در این رویداد برگزار خواهد شد.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن