خوزستان

استاندار خوزستان آغاز سال نو مندایی را تبریک گفت

[ad_1]

به گزارش جمعه ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری خوزستان، قاسم سلیمانی دشتکی در پیام تبریک خود به مندائیان بیان کرد: نام صابئین مندایی و پیروان پیام آور توحید، صلح و عدالت حضرت یحیی (ع) در قرآن کریم بارها در کنار نام پیروان ادیان بزرگ آسمانی همچون اسلام، زرتشت، یهودیت و مسیحیت به نیکی یاد شده است.

وی گفت: اینجانب آغاز سال نو مندایی و جشن عید بزرگ «دهوا ربّا» را به جامعه صابئین مندایی بویژه پیروان این پیامبر والامقام در استان خوزستان ، صمیمانه تبریک و شادباش عرض نموده و برای تمامی این عزیزان آرزوی سعادت و بهروزی مسئلت دارم .

استاندار خوزستان ادامه داد: امید است با همدلی و اتحاد ، در سایه آموزه ها و تعالیم همه پیام آوران ادیان توحیدی و پرستش خدای یگانه بتوانیم در مسیر تحقق عدالت، عقلانیت، صلح، مدارا، اعتدال، همزیستی اخلاقی، انسانی و دینی گام برداریم.

به گزارش ایرنا صابئین مندایی درواقع پیروان حضرت یحیی(ع) هستند، تعداد بسیار زیادی از  پیروان این دین در استان خوزستان ساکن هستند، آنان هر ساله  سالروز تولد حضرت یحیی(ع) را به عنوان  شروع سال مندایی جشن می‌گیرند و به این مناسبت نیز اعمال و مناسک خاصی را انجام می دهند.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن