خوزستان

استاندار خوزستان بر تامین آب کشت تابستانه تاکید کرد

[ad_1]

به گزارش ایرنا قاسم سلیمانی دشتکی دوشنبه در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان که با موضوع بررسی شرایط خشکسالی و توزیع آب در بخش های حوضه آبریز رودخانه دز برگزار شد اظهار داشت: کشت فصلی که قول آن را داده بودیم باید انجام شود تا به کشاورزان آسیبی وارد نشود.

وی با اشاره به خشکسالی عمیق در سال جاری آبی و ممنوعیت کشت شلتوک گفت: همه مسوولان ذیربط باید با هماهنگی و اقناع سازی کشاورزان از کشت شلتوک جلوگیری کنند. 

استاندار خوزستان تصریح کرد: مدیریت مصرف آب باید به شیوه ای باشد که بخش های مختلف همچون صنایع نیشکر دچار ورشکستگی و یا بحران جدی نشوند. 

وی افزود: در شرایط کنونی که منابع آبی با محدودیت قابل ملاحظه ای مواجه است باید با کار کارشناسی، همه جانبه و تصمیم عاقلانه و منطقی این دوره زمانی را مدیریت کنیم. 

سلیمانی دشتکی بیان کرد: با پیگیری های صورت گرفته بخشی از خسارات کشاورزان از سیل ۹۸ پرداخت شد اما با توجه به خشکسالی شدید امسال، امیدواریم کشاورزان عزیز با مصوبه منع کشت شلتوک همراهی و همکاری کنند.

استان خوزستان با تولید سالانه ۱۷.۵میلیون تن محصولات زراعی ، باغی ، عسل ، دام ، شیلات و تولید ۱۳۸ نوع محصول در جایگاه نخست کشور ایستاده است.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن