تهران

استاندار: ساخت‌وسازها در تهران با سامانه ماهواره‌ای رصد می‌شود

[ad_1]

«انوشیروان محسنی بندپی» روز یکشنبه با بیان اینکه سال گذشته ۱۰ هزار پروژه ی ساختمانی در داخل و خارج حریم شهرهای استان تهران انجام شد، به خبرنگار ایرنا گفت: با استفاده از این سامانه ماهواره ای علاوه بر آمار پنج روزه می توان به آمار یک ساله ساخت و سازها در سطح استان دست یافت.

وی ادامه داد: در واقع هرگونه تغییری بر روی زمین به فاصله پنج روز توسط این سامانه رصد می شود و بلافاصله ما موضوع را به گوش مسئولان شهرستان ها می رسانیم تا اقدامات لازم را انجام دهند البته برخی از این ساخت و سازها ممکن است مجوز داشته باشد.

به گفته استاندار تهران، برای استفاده از این سیستم ماهواره ای مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده تا به سازمان جغرافیایی و نقشه برداری داده شود البته این مبلغ در قبال اطلاعات دریافتی، ناچیز است.

محسنی بندپی افزود: نیروهای این سازمان، قبل از دریافت هرگونه وجهی با ما همکاری خوبی داشته اند و در حال حاضر این سامانه به صورت پایلوت در استان تهران فقط فعال است.

آزاد سازی ٢ هزار و ۲۳۵ هکتار از اراضی تهران در سال گذشته 

استاندار تهران همچنین گفت: سال گذشته ٢ هزارو ۲۳۵ هکتار از اراضی استان تهران آزادسازی شد.

محسنی بندپی افزود: از این میزان سازمان جهاد کشاورزی هزار و ۶۵۳ هکتار، شرکت آب منطقه ای ۵۸ هکتار، راه و شهرسازی ۱۲۷ هکتار، سازمان حفاظت محیط زیست ۱۷ هکتار و سازمان منابع طبیعی و آبخیز داری ۳۸۰ هکتار از اراضی تصرف شده را آزاد سازی کرده اند.

وی ادامه داد: پنج هزار و ۸۱۱حکم قضایی نیز در این خصوص صادر شده که چهار هزار و ٨٧٠ مورد آن اجرایی شده است.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن