کردستان

استاندار کردستان: ساخت و ساز در هورامان منطبق با بافت تاریخی باشد

[ad_1]

به گزارش ایرنا، بهمن مرادنیا روز یکشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان کردستان که به بررسی طرح جامع شهر هورامان اختصاص پیدا کرده بود، اظهار داشت: منطقه هورامان و ثبت آن در یونسکو یک ظرفیت بزرگ برای استان و توسعه گردشگری است، بنابراین باید در ساخت و سازها دقت فراوان انجام شود تا این منطقه همواره در لیست یونسکو قرار داشته باشد.

وی افزود: منطقه هورامان تنها مختص به استان کردستان نیست و بخش هایی از آن نیز در کرمانشاه و اقلیم کردستان عراق قرار گرفته است، بنابراین باید به آن همچون یک موضوع مشترک و با دید کلان نگریسته شود.

استاندار کردستان اضافه کرد: با توجه به اینکه منطقه هورامان در سال ۹۳ ثبت ملی شده بود، میراث فرهنگی باید در این رابطه و اجرای دستورالعمل و ضوابط خود جدی تر عمل می کرد.

مرادنیا با بیان اینکه نگران ساخت و سازهای غیر اصولی و بی ضابطه در هورامان است، گفت: باید چارچوب و مبنایی در این رابطه وجود داشته باشد و همگان خود را به اجرای آن ملزم بدانند.
در این جلسه مقرر شد با حضور دستگاه های مرتبط و مشاور، طرح جامع هورامان مجددا بررسی و با توجه به مقتضیات در خصوص بعضی مسائل موجود ابهام زدایی صورت بگیرد.

پنجم مردادماه امسال بود که منظر فرهنگی هورامان در یونسکو به ثبت جهانی رسید.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن