اصفهان

استان اصفهان در آستانه بازگشت به شرایط قرمز کرونایی قرار گرفت

[ad_1]

به گزارش ایرنا، بر اساس آخرین اعلام سامانه ماسک، رنگ‌بندی همه گیری بیماری کووید ۱۹ در استان اصفهان از امروز شنبه دوازدهم تیر تغییر کرد و یکی از شهرستان‌ها یعنی اردستان از وضعیت زرد (خطر متوسط) به قرمز (بسیار پر خطر) تغییر یافت.

استان اصفهان در زمان حاضر دارای ۱۴ شهرستان با وضعیت نارنجی (پر خطر)، ۹ شهرستان با وضعیت زرد (خطر متوسط) و یک شهرستان با وضعیت قرمز است و شهرستانی با وضعیت آبی (کم خطر) ندارد.

آرش نجیمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اگر نگاهی به جدول رنگ‌بندی همه‌گیری بیماری کووید ۱۹ در اصفهان بیندازیم متوجه می‌شویم پس از هجدهم اردیبهشت امسال که ۲ شهر با وضعیت قرمز در استان داشتیم، نزدیک به ۲ ماه هیچ شهری با وضعیت قرمز و بسیار پر خطر نداشتیم اما  با بدتر شدن اوضاع از هفته‌های قبل، نخستین شهر ما یعنی اردستان از امروز قرمز شد.

وی با بیان اینکه موارد ابتلا و بیماران سرپایی کرونایی در استان اصفهان در حال افزایش یافتن است، تاکید کرد: اگر روند به همین منوال پیش رود علاوه بر تغییر سایر آمار از جمله موارد بستری و بیماران حاد و بدحال، احتمال تغییر رنگ شهرهای نارنجی به قرمز بیشتر می‌شود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه در صورت تغییر رنگ بیشتر شهرستان‌ها به قرمز، امید ما برای دیدن رنگ آبی شهرستان ها هر روز کمرنگ‌تر می شود، تصریح کرد: این وضعیت پیش آگاهی برای موج پنجم است.

وی درباره اینکه چگونه اردستان از وضعیت زرد به قرمز تغییر یافت، گفت: شاخص بستری کرونایی نسبت به جمعیت در این شهرستان بیشتر شده است.

بر اساس آخرین آمار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در زمان حاضر حدود ۸۶۰ بیمار دارای علائم کرونا در بیمارستان های استان ( به جز کاشان و آران و بیدگل) بستری هستند.

تا کنون حدود ۲.۵ درصد از جمعیت استان اصفهان بر علیه کرونا، واکسینه شدند.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن