آذربایجان شرقی

افزایش فوتی‌های کرونا زنگ خطری در مراغه

[ad_1]

«سیدساجد امامزاده» که در میان حسینیان مراغه فردی شناخته‌شده به شمار می‌رود، روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا ضمن انتقاد از رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی در عزاداری‌های شبانه این شهرستان، افزود: ازدحام مردم فاقد ماسک که بدون رعایت فاصله اجتماعی در معابر و خیابان‌ها برای تماشا جمع می‌شوند، بیشتر از جمع عزاداران خطرآفرین است.

وی فرهنگ‌سازی و دعوت مردم و عزاداران مراغه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: جلسه با شورای حسینیان مراغه خیلی دیر و زمانی برگزار شد که هیئت‌های حسینی علاوه بر آزین‌بندی، برای عزاداری نیز برنامه‌ریزی کرده بودند.

به گفته وی باید با هیئت‌های عزاداری متخلف به صورت جدی‌تر برخورد شده و از ازدحام جمعیت در معابر نیز جلوگیری شود وگرنه شرایط کرونا در مراغه روز به روز وخیم‌تر خواهد شد.

مدیرعامل موسسه گلشن زهرا(س) مراغه از ذکر تعداد فوتی‌های کرونا در این شهرستان خودداری کرد و افزود: مرجع اعلام آمار، ستاد مقابله با کرونای شهرستان است اما مردم باید بدانند که تعداد فوتی‌ها طی روزهای اخیر به صورت محسوس رو به افزایش می‌باشد.

«امامزاده» پیشنهاد داد که عده‌ای، وضعیت وخیم کرونا را با بلندگو در سطح شهر اعلام کنند تا همه مردم برای حفظ جان خود، به ماندن در خانه و رعایت پروتکل‌های بهداشتی ترغیب شوند.

درب‌های گلشن زهرا (س) در روزهای پنج‌شنبه بسته است  

مدیرعامل موسسه گلشن زهرا(س) مراغه گفت: درب‌های گلشن زهرا (س) به دلیل وضعیت وخیم کرونا در سطح شهرستان، طی روزهای پنج‌شنبه بسته است.

افزایش فوتی‌های کرونا زنگ خطری در مراغه

امامزاده اضافه کرد: کفن و دفن‌های عادی تنها با حضور خانواده متوفی و کرونایی بدون حضور آنان انجام می‌شود و خانواده متوفیان تنها می‌توانند در اقامه نماز حضور یابند.

وی همچنین مشارکت مداحان و روحانیان در گلشن زهرا(س) را خواستار شد و اظهار داشت: در برخی از موارد طولانی شدن مداحی یا اقامه نماز در فضای بسته زمینه انتقال ویروس کرونا را در گلشن زهرا فراهم می‌کند و روحانیان و مداحان نباید در برابر توصیه‌ها و مقررات مقاومت کنند.

به گزارش ایرنا موسسه گلشن زهرا(س) مراغه به صورت خودگردان اداره می‌شود و راه‌های ورودی و خروجی آن بر اساس اعلام مسئولان این موسسه به زودی اصلاح و بهسازی می‌شود تا تردد اهالی تسهیل شود.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن