تهران

امام جمعه خیرآباد ورامین:رسیدگی به معیشت مردم اولویت دولت سیزدهم باشد

[ad_1]

حجت الاسلام جعفر طزری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خیرآباد گفت: کمتر از بیست روز تا استقرار دولت جدید باقی مانده ولی عده‌ای که تا دیروز مشکلات مردم را دوچرخه سواری زنان، رفع حصر فتنه گران، رفع فیلترینگ و آزادی فضای مجازی دانسته و مشکلات اقتصادی را اولویت چندم می‌پنداشتند، در روزهای اخیر به مطالبه‌گران اقتصادی کشور تبدیل شده‌اند.

وی گفت: این افراد امروز تلاش دارند با مطالبه گری مشکلات بوجود آمده در گذشته همچون آب، برق و گرانی اشتغال و مسکن ، انتظارات را از دولت جدید بالا برده و چون می‌دانند این مشکلات کوتاه مدت قابل حل نیست دولت جدید را ناکارآمد جلوه دهند.

طزری در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به سالروز تشکیل شورای نگهبان قرار داریم، گفت: شورای نگهبان نقش ویژه ای در تطبیق مصوبات مجلس بر شرع دارد و تمام مصوبات و احکامی که مجلس تصویب می‌کند باید شرعی باشد که این از وظایف شورای نگهبان است، از طرفی صحت انتخابات و داشتن شرایط لازم برای انتخابات مجلس و ریاست جمهوری از وظایف شورای نگهبان است.

امام جمعه خیرآباد افزود: امروز شاهدیم عده ای که تاکنون چند بار توسط شورای نگهبان تأیید شده اند و وظایف خطیری بر عهده داشته اند امروز به علت برخورد قانونی شورای نگهبان با داوطلبان ریاست جمهوری و بعضا مجلس به شورای نگهبان حمله می‌کنند.

وی گفت: امروز یکی از مشکلات ما انتخابات شورای شهر است، از نمایندگان مجلس درخواست می‌شود و انتظار می‌رود که برای انتخابات شورای شهر و روستا قوانین و شرایط  لازم و مفید را وضع نمایند.

مسئولان شهرستانی عزم جدی برای حل مشکلات مردم داشته باشند

آمریکا همچنان تلاش دارد تا در افغانستان باقی بماند

امام جمعه موقت ورامین نیز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به تحولات افغانستان گفت: با وجود آن که آمریکا به ظاهر نیروهای خود را از خاک افغانستان خارج کرده ولی همچنان تلاشدارد تا از شیوه های مختلف ،  این حضور را استمرار بخشد.

حجت الاسلام حسین قدوسی‌نژاد افزود: صحنه سیاسی و عرصه عملیاتی این کشور در دست سه بازیگر داخلی دولت مرکزی در کابل و طالبان و داعش است و گرچه در حال حاضر شاهد خروج آمریکا از افغانستان هستیم که همین خروج نشانه شکست راهبردی آنها در این منطقه است اما آمریکایی‌ها تلاش دارند از طریق دیگر نفوذ خود در افغانستان را حفظ کند.

وی گفت: در این میان سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران در قبال افغانستان حمایت از دولتی است که بر اساس رأی مردم انتخاب شود یعنی جمهوری اسلامی افغانستان تشکیل دهد.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن