تهران

امام جمعه شهر گلستان: رویکرد نمازجمعه در دوره جدید تحول فرهنگی است

[ad_1]

حجت الاسلام “محمود نورپور” به مناسبت سالروز اقامه اولین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، در عصر چهارشنبه درجمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از برکات نظام و یادگاری از امام (راحل)، اقامه نماز جمعه در ۹۰۰ پایگاه کشور است که در آن مسائل و مباحث انقلاب وکشور مطرح می شود.

وی ادامه داد: در طول هشت سال دفاع مقدس پایگاه نماز جمعه محل کمک و نقش آفرینی به رزمندگان اسلام بود و این تریبون ساماندهی و کمک های مالی نیروها را پشتیبانی می کرد.

امام جمعه شهر گلستان اظهار داشت: نمازجمعه متعلق به مردم و پناهگاه آنان است و این تریبون وحدت آفرینی، انسجام ملی و پرداختن به ارزشهای الهی و معنویات مقام معظم رهبری را دنبال می کند.

حجت الاسلام محمود نورپور گفت : تریبون نماز جمعه پل ارتباطی مردم و مسئولان بوده و امام‌جمعه نیز به‌عنوان نماینده حاکمیت اسلامی، تبیین مسائل و بصیرت افزایی را برعهده دارد.

وی با اشاره به نقش آفرینی رسانه ها در آگاهی بخشی جامعه، اظهار داشت: رسانه ها باید پیشرو در معرفی دستاوردها و برکات نظام در ۴۲ سال گذشته به جوانان باشد تا شاهد حضور این قشر در ساختن ایران اسلامی باشیم و این رسالت مهم باید مسائل را تبیین و اندیشه صحیح را برای مردم بازگو کند.

وی به معضلات فرهنگی حجاب در جامعه اشاره کرد و گفت: رواج بی حجابی و هنجارشکنی در جامعه علاوه بر تخریب چهره انقلابی به نظام ضربه می زند و ناهنجاری های اجتماعی و طلاق را در جامعه افزایش می دهد؛ ما صدهاهزار شهید در کشور دادیم و مساله حجاب نباید منفعلانه توسط مسئولان عمل شود.

وی با هشدار به آمار بالای طلاق و عوامل آن در کشور، گفت: دغدغه مسئولان باید حفظ بنیان خانواده باشد و موضوع طلاق باید ریشه یابی شود؛ عواملی که در کشور تحکیم خانواده را سست می کند معیشت، اعتیاد، فرهنگ و فضای مجازی است که می توان با آگاهی بخشی و آموزش این معظلات را ریشه کن کرد.

شهرستان بهارستان شامل ۳ شهر گلستان، بوستان و صالحیه در غرب استان تهران قرار دارد.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن