اصفهان

امام جمعه: ۱۰هزار بسته معیشتی بین نیازمندان آران و بیدگل توزیع شد

[ad_1]

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام ابوالفضل سلیمانی روز پنجشنبه در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت سالروز اقامه نخستین نماز جمعه در کشور (پنجم مرداد) افزود: تاسیس کارگروه وحدت حوزه و دانشگاه، جامعه روحانیت مبارز شهرستان، سطح چهار حوزه علمیه خواهران، مرکز نیکوکاری و برگزاری بیش از ۱۰ رزمایش مواسات در ستاد نمازجمعه از دیگر فعالیت‌های مهم و تاثیرگذار یکسال گذشته در ستاد نماز جمعه آران و بیدگل بوده است.

وی اظهار داشت: نماز جمعه متعلق به گروه و جناحی خاصی نیست و امامان جمعه هم نباید به گروه و جناحی وابستگی داشته باشند، بلکه باید همواره حق محوری را سرلوحه کار خود قرار دهند.

امام جمعه: ۱۰هزار بسته معیشتی بین نیازمندان آران و بیدگل توزیع شد

امام جمعه آران و بیدگل با اشاره به فعالیت نزدیک به ۹۰۰ پایگاه نماز جمعه در کشور، ادامه داد: نماز جمعه دومین اجتماع بزرگ مسلمانان پس از حج است و به گفته امام خمینی(ره) در راس همه امور قرار دارد.

به گفته وی، تبیین بیانات رهبر فرزانه انقلاب در خطبه‌ها از مهمترین وظایف امامان جمعه است که در کنار آن، نقد منصفانه عملکرد مسوولان همراه با ارایه راهکارها هم یکی دیگر از کارکردهای نمازجمعه محسوب می‌شود.

وی، وحدت‌آفرینی در جامعه را از دیگر کارکردهای نمازجمعه برشمرد و اضافه کرد: دشمنان انقلاب و نظام به دنبال ایجاد تفرقه در کشور هستند که ما وظیفه داریم گوش به فرمان رهبر فرزانه انقلاب توطئه‌های آنان را خنثی کنیم.

حجت‌الاسلام سلیمانی با بیان اینکه در نمازهای جمعه کشور مشکلات اقتصادی، اجتماعی و سیاسی بیان می‌شود، گفت: امامان جمعه باید جامعه را با خردجمعی هدایت و با کمک رسانه‌ها نبض جامعه را به سمت پویایی و پیشرفت هدایت کنند.

وی خواستار تعامل و همکاری بیشتر رسانه‌ها با ستاد اقامه نماز جمعه آران و بیدگل شد و افزود: با حضور رسانه‌ها در نشست‌ها و انتشار اخبار در جامعه، ضمانت بیشتری برای تحقق مطالبه‌ ایجاد می‌شود.

پنجم مردادماه سالروز اقامه نخستین نماز جمعه رسمی کشور به امامت آیت‌الله طالقانی در سال ۱۳۵۸ است.

شهرستان افزون بر ۱۰۳ هزار نفری آران و بیدگل در فاصله نزدیک به ۶ کیلومتری کاشان و ۲۱۵ کیلومتری شمال اصفهان واقع است.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن