فرهنگ و هنرموسیقی و هنرهای تجسمی

امیدوار را بشنوید امیدوار می‌شوید

«امیدوار» را بشنوید امیدوار می‌شوید/ هشدار جدی به شنوندگان موسیقی

در عصرگاهی دل‌انگیز، جمعی از هنرمندان و دوستداران موسیقی گرد هم آمدند تا از آلبوم “امیدوار” رونمایی شود. این آلبوم، حاصل همکاری صمیمی پدرام فریوسفی، نوازنده‌ی چیره‌دست ویولن، و فریده امیدوار، شاعر و روایتگر توانا، است.

حضور افتخارآمیز پیشکسوتان:

در این مراسم، عیسی امیدوار، جهانگرد و برادر فریده امیدوار، با حضور خود فضایی گرم و صمیمی به مراسم بخشیدند. ایشان ضمن ابراز خرسندی از خلق این اثر فاخر، آرزوی موفقیت روزافزون برای خواهرزاده‌ی هنرمند خود و اهالی موسیقی را عنوان داشتند.

روایت عشق در گذر زمان:

فریده امیدوار، شاعر و راوی این مجموعه، با لحنی حزن‌آلود و در عین حال سرشار از عشق، از خلق این اثر و داستان پشت آن سخن گفت. او از عشقی ۶۳ ساله روایت کرد که با فقدان همسرش به پایان رسید و منشأ خلق این آلبوم شد.

همراهی نغمه و شعر:

پدرام فریوسفی، آهنگساز و نوازنده‌ی این اثر، با شور و اشتیاق از تجربه‌ی خلق “امیدوار” سخن گفت. او از چالش‌ها و لذت‌های این مسیر و تلاش برای انعکاس احساسات شاعر در نغمه‌ها صحبت کرد.

سفری در دنیای موسیقی ایرانی:

فریوسفی در ادامه، به انتخاب نام “امیدوار” برای این آلبوم اشاره کرد و از تمایل خود برای خلق اثری با هویت ایرانی، با تمرکز بر موسیقی کلاسیک غربی و الهام از تجربیات شخصی خود سخن گفت.

تجربه‌ای متفاوت از شنیدن موسیقی:

فردین خلعتبری، آهنگساز برجسته کشورمان، در تحلیل این اثر، به ظرافت‌های شعر و موسیقی “امیدوار” پرداخت. او از ترکیب عاطفه و منطق در این اثر و توانایی فریوسفی در انتقال احساسات از طریق موسیقی سخن گفت.

دعوت به شنیدن و احساس:

خلعتبری در ادامه، از مخاطبان خواست که با ذهنی باز به این اثر گوش بسپارند و فارغ از پیش‌داوری، به احساسات خود در مواجهه با آن توجه کنند. او بر اهمیت تعامل مخاطب با اثر هنری و ابراز نظر آزادانه تأکید کرد.

یادبودی از یک هنرمند برجسته:

در این مراسم، یاد و خاطره‌ی شهریار فریوسفی، نوازنده‌ی پیشکسوت و پدر پدرام فریوسفی، گرامی داشته شد. حاضران از نقش بی‌بدیل او در پرورش نسل نو آهنگسازان و نوازندگان ایرانی تجلیل کردند.

“امیدوار”: مرثیه‌ای برای عشق:

علیرضا میرعلی‌نقی، پژوهشگر و منتقد موسیقی، به بررسی جایگاه “امیدوار” در تاریخ موسیقی ایران پرداخت. او از معدود بودن آلبوم‌هایی با محوریت شعر بانوان و تعامل مستقیم شاعر و آهنگساز در خلق اثر سخن گفت.

دعوتی به شنیدن عمیق:

میرعلی‌نقی از مخاطبان خواست که با صبر و حوصله به “امیدوار” گوش بسپارند و در سه مرحله مجزا، بر صدای شاعر، موسیقی و ترکیب آن دو تمرکز کنند. او معتقد است که این اثر، مرثیه‌ای برای عشق است و تصویری ایده‌آل از این مفهوم را به تصویر می‌کشد.

تحسین نوازنده و آهنگساز:

مانی جعفرزاده، مدرس و پژوهشگر موسیقی، از پدرام فریوسفی به عنوان نوازنده‌ای چیره‌دست و آهنگسازی خلاق یاد کرد. او از تسلط فریوسفی بر ساز و توانایی او در خلق اثری منسجم و خوش‌ساخت تمجید کرد.

روایتی از عشق و خاطره:

کاوه عابدین، صدابردار بخش موسیقی “امیدوار”، از تجربه‌ی خود در ضبط این اثر سخن گفت. او از ظرافت و دقت پدرام فریوسفی در نوازندگی و فریده امیدوار در روایت اشعار تمجید کرد.

همراهی یاران:

بهنام ابوالقاسم، نوازنده پیانو و ناظر ضبط این پروژه، از همکاری صمیمانه با پدرام فریوسفی و دیگر اعضای گروه ابراز خرسندی کرد. او از تعهد و تلاش بی‌وقفه همه افراد در خلق این اثر فاخر سخن گفت.

محمدحسن شفیعی، از دوستان و همراهان پدرام فریوسفی، از تجربه شنیدن “امیدوار” به عنوان اثری سرشار از خلاقیت و احساسات شخصی پدرام یاد کرد. او از توانایی فریوسفی در انتقال حس و حال اشعار فریده امیدوار به زبان موسیقی تمجید کرد.

آیینی نمادین:

در پایان این مراسم، آیین نمادین امضای آلبوم “امیدوار” برگزار شد و سپس قطعاتی بداهه با هنرمندی پدرام فریوسفی و روایت فریده امیدوار به اجرا درآمد. همچنین، چند قطعه از موسیقی این آلبوم توسط گروه نوازندگان به سرپرستی آرش جامع اجرا شد.

انتشار آلبوم:

آلبوم “امیدوار” با موسیقی پدرام فریوسفی و شعر و دکلمه فریده امیدوار به زودی با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و کتابخانه ملی ایران در قالب سه لوح فشرده توسط نشر و پخش “جوان” در دسترس مخاطبان قرار خواهد گرفت.

گروه اجرایی:

پدرام فریوسفی (نوازنده ویولن، ویولا، پیانو، سازهای الکترونیک، ناظر و ویرایش ضبط)، بهنام ابوالقاسم (نوازنده پیانو، سازهای الکترونیک، صدابردار و ناظر و ویرایش ضبط)، امیر احدی (نوازنده تار)، میثم مروستی (نوازنده سه تار)، سامان صمیمی (نوازنده کمانچه)، نیلوفر محبی (آوا)، سیاوش ولی پور (نوازنده سنتور)، بابک غسالی (نوازنده عود)، علی رحیمی (نوازنده سازهای کوبه ای و هنگ درام) گروه اجرایی این آلبوم را تشکیل می‌دهند.

عوامل ضبط و تولید:

کاوه عابدین (استودیو صبا) به عنوان مدیر ضبط موسیقی و میکس و مسترینگ، مرجان معصومی و علی بیرنگ هنرمندان بخش ضبط موسیقی، رضا فرهادی (استودیو کرگدن) ضبط دکلمه، شاهرخ فریوسفی گرافیست، محمد خیاطی عکاس، پوریا شیرانی تصحیح شعر، نیما جوان تولید و نشر، مهسا تمدنی برنامه ریزی و امور مالی، فاطمه دهقانی امور بین الملل، علیرضا سعیدی امور رسانه ای دیگر اعضای گروه اجرایی آلبوم “امیدوار” را تشکیل می‌دهند.

نوازش روح با نغمه‌های “امیدوار”:

آلبوم “امیدوار” با تلفیقی از موسیقی کلاسیک غربی، نواهای ایرانی و اشعار پرمغز فریده امیدوار، اثری فاخر و دلنشین است که روح مخاطب را نوازش می‌دهد. این آلبوم، یادآور عشق جاودانه و امید به زندگی است و می‌تواند در این روزگار پر از چالش، مرهمی بر دل‌ها باشد.

دعوت به شنیدن:

از شما دعوت می‌کنیم تا با گوش جان به نغمه‌های “امیدوار” گوش بسپارید و از زیبایی و ظرافت‌های این اثر فاخر لذت ببرید.

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن