تهران

بانک‌ها متعهد به اجرای مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید هستند

[ad_1]

به گزارش ایرنا از اعلام شامگاه سه شنبه پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، حشمت الله عسگری در جلسه اعضای خبرگان بانکی این استان، افزود: نقش و کارکرد بانک ها در توسعه اقتصادی و شتاب در روند تولید بسیار حائز اهمیت است و بانک هابه عنوان موتور محرکه تولید عمل می‌کنند.

وی ادامه داد: بخش زیادی از مشکلات واحدهای تولیدی که در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان مطرح می شود، مربوط به تامین منابع مالی و تسهیلات بانکی است که این موضوع نیازمند همکاری و تعامل بیشتر بانک ها است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران با اشاره به ماهیت تشکیل هیات خبرگان بانکی بیان کرد: نظارت دقیق بر عملکرد بانک ها با رعایت قوانین و مقررات در انجام مصوبات ستاد تسهیل از وظایف مهم این خبرگان است و می‌توان با یکسان سازی فرایندها و تسهیل در سازوکار اعطایی به واحدهای تولیدی مشکلات سر راه تولیدکنندگان را مرتفع کرد.

گفتنی است در این جلسه مسائل و مشکلات سه طرح تولیدی در بخش کشاورزی و صنعت مطرح و اقدامات لازم در راستای رفع مشکلات این طرح ها اتخاذ شد.

رونمایی از سایت معرفی فرصت های سرمایه گذاری تهران

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران از رونمایی سایت معرفی فرصت های سرمایه گذاری استان تهران ویژه سرمایه گذاران خارجی خبر داد.

جلسه سرمایه گذاری خارجی استان به ریاست عسگری و با حضور مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری و تعدادی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان با هدف تسهیل در امر سرمایه گذاری خارجی برگزار شد.

معاون استاندار تهران ضمن تقدیر از سازمان امور اقتصادی و دارایی استان و همکاری همه دستگاه‌های اجرایی دست اندر کار در زمینه تهیه و راه اندازی سایت سرمایه گذاری استان اظهار داشت: این مهم نقشه راه استان در امر سرمایه گذاری است و سرمایه گذاران به شکل هدفمند و به دور از سرگردانی و بورکراسی اداری با اهداف تعیین شده اقتصادی استان آشنا می شوند و زمینه این فرایندها تسهیل می شود.

وی با رونمایی از این سایت اظهار افزود: امید است روند توسعه اقتصادی استان شتاب بیشتری بگیرد و شاهد حضور بیشتر سرمایه گذاران خارجی و داخلی در استان باشیم.

معاون اقتصادی استاندار تهران عنوان کرد: فراهم کردن بستر برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی از اهم وظایف دستگاه‌های اجرایی است و راه اندازی این سایت نیز از جمله تحقق اهداف این مسیر است.

در ادامه جلسه مسائل و مشکلات سه طرح در دست عملیات با سرمایه گذاری خارجی در بخش صنعت و کشاورزی بررسی و مشکلات زمین واحد سرمایه گذاری ایمپلنت دندان با سرمایه گذاری بیش از ۱۰ میلیون یورو در شهرک صنعتی دماوند مرتفع شد که عملیات اجرایی آن به زودی آغاز می شود.

همچنین طرح های گلخانه ای و دانش بنیان مکمل های دارویی نیز در دستور کار جلسه قرار گرفت و تصمیمات لازم جهت حل مشکل آنها به دستگاه‌های اجرایی ذی ربط ابلاغ شد.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن