بوشهر

برداشت اینترنتی غیرمجاز از حساب بوشهری‏‌ها ۵۰ درصد کاهش یافت

[ad_1]

به گزارش ایرنا، سرهنگ مهدی قاسمی روز سه‎ شنبه به رسانه‌‏ها اعلام کرد: فرهنگ‎ سازی برای انجام اقدام‏‌های پیشگیرانه شامل فعال‌سازی و استفاده حداکثری کاربران از قابلیت رمزهای دوم یکبارمصرف (پویا) از عمده دلایل تاثیرگذار در کاهش برداشت غیرمجاز بوده است.

وی بیان کرد: در کنار کاهش چشمگیر وقوع برداشت اینترنتی غیرمجاز، جرم مزاحمت اینترنتی در حدود ۴۶ درصد در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است.

قاسمی ادامه داد: این آمارهای مثبت با همراهی رسانه های دیجیتال و چاپی استان با پلیس فتا در موضوع ارتقا آگاه‌سازی عمومی و افزایش سواد رسانه‌ای مردم و توجه کاربران هم استانی به توصیه‌‎های پیشگیرانه محقق شده است.

وی عنوان کرد: با وجود پیچیدگی‌ها و ظرافت‌های خاص پی جویی جرم‌‎های سایبری با تلاش مجموعه فرماندهی انتظامی استان بوشهر و محوریت پلیس فتا حدود ۹۵ درصد جرایم سایبری پنج ماه سال جاری کشف شده است.

قاسمی اظهار داشت: در موضوع کشف جرم‌‏های سایبری نیز در مقایسه با سال گذشته افزایش هشت درصدی محقق شد.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر گفت: از هم‌استانی‌ها خواست قبل از حضور در اینترنت و هرگونه اقدام در فضای مجازی، برای استفاده آگاهانه و ایمن به سایت پلیس فتا به آدرس اینترنتی www.cyberpolice.ir  مراجعه و از محتویات آموزشی بارگزاری شده اطلاع حاصل کنند.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن