فارس

برش بومی نقشه مهندسی فرهنگی در شهرستان‌های فارس تدوین شود

[ad_1]

آیت‌الله لطف‌الله دژکام در مراسم تکریم و تودیع حجت الاسلام رضا صادقی امام جمعه شهرستان داراب، با اشاره به روند تدوین برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی در فارس گفت: تدوین این برش این امکان را فراهم می‌آورد تا در باب اجرایی کردن سبک زندگی ایرانی اسلامی و احیای هویت دینی‌مان بتوانیم موفق باشیم و این تمدن ناب اسلامی را به خوبی در سطح جهان گسترش بدهیم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس در ادامه با گرامیداشت یاد علمای اسلام از جمله مرحوم آیت الله نصابه از علمای داراب اظهار داشت: داراب مهد علم و دیانت است و از این جهت باید به این شهر و مردمانش افتخار کنیم.
وی در تبیین قرآنی نقش امام جمعه در شهر گفت: خداوند در قرآن می‌فرماید نماز، آدمی را از فحشا و منکر باز می‌دارد و کارکرد ذکر، در نهی از منکر از خود نماز بالاتر است و مقصود ذکر در آیات قرآن، وجود مقدس پیامبر اکرم(ص) است.
دژکام ادامه داد: آیه “فاسعوا الی ذکر الله…” که در سوره جمعه آمده یعنی ای مسلمین! روز جمعه بشتابید به سوی پیامبر! پیامبری که برای شما خطبه می خواند و نمازجمعه را اقامه می‌کند.
امام جمعه شیراز گفت: ولایت فقیه استمرار ولایت رسول الله است و حضور مردم در نمازهای جمعه ای که توسط ولی فقیه و یا نمایندگان او اقامه می‌شود، عمل به همین توصیه قرآن کریم است.

برش بومی نقشه مهندسی فرهنگی در شهرستان‌های فارس تدوین شود

وی در ادامه گفت: از حجت الاسلام صادقی که بیش از ۳۹ سال این فریضه مهم را به نحو احسن در داراب به جا آوردند و یاد خدا را در شهرستان های مختلفی که به عنوان امام جمعه حضور داشتند زنده نگه داشتند تشکر می‌کنم.
در این آیین اعلام شد که امام جمعه جدید شهرستان داراب روزجمعه ۲۵ تیرماه جاری طی مراسمی در نمازجمعه این شهر معرفی خواهد شد.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن