خوزستان
برقراری بیش از ۹ هزار تماس با صدای مشاور بهزیستی خوزستان
[ad_1]
علی حسن زاده روز سهشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد ۵۴۳ تماس مربوط به اضطراب ناشی از کرونا و فشار روحی و روانی ناشی ازآن بوده است.
وی با بیان اینکه پارسال در مجموع ۲۹ هزار و ۱۳۰ تماس در سامانه ۱۴۸۰ خوزستان ثبت شد ادامه داد: از این تعداد ۹۷۸ تماس آن به دلیل اضطراب ناشی از کرونا بود.
معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی خوزستان بیان کرد: خدمات مشاوره بهزیستی، بیشتر در زمینه اختلاف خانوادگی، اعتیاد، کودک و نوجوان، مسایل شغلی و حقوقی، تحصیلی، تربیتی و مشاوره پیش از ازدواج و خانواده، استرس و اضطراب است.
وی افزود: سامانه مشاوره ۱۴۸۰ برای دریانوردان که ممکن است به دلیل دوری از خانواده دچار مشکلات روحی شوند نیز برقرار است.
حسن زاده با اشاره به اینکه بیشترین آمار تماس با این سامانه در حوزه اختلافات خانوادگی افزود: پس از آن مشکلات کودک و نوجوان، و سپس مشکلات زوجین بالاترین آمار تماس با صدای مشاور ۱۴۸۰ را داشتهاند که ازخدمات تخصصی این واحد برخوردار شدند.
معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی خوزستان ادامه داد: این سامانه از ساعت هشت تا ۲۰ در طول هفته و روزهای تعطیل رسمی(غیر از جمعه) فعال است و شهروندان میتوانند مشکلات و معضلات خود را با مشاوران و کارشناسان مطرح کنند و در صورت لزوم تماس گیرنده به مراکز مشاوره دولتی و خصوصی، روانپزشک و یا خدمات اورژانس اجتماعی ارجاع داده میشود.
وی ادامه داد: در دوره شیوع کرونا فعالیت کارشناسان صدای مشاور جزو مشاغل دسته یک محسوب شده و حتی در روزهای تعطیل نیز پاسخگوی شهروندان برای سوولات و اضطراب ناشی از این بیماری است.
معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی خوزستان با بیان اینکه استرس و فشار روانی جزیی از زندگی است گفت: این فشارها بر عملکرد فرد در شرایط مختلف تاثیرگذار است لذا تماس با صدای مشاور و استفاده ازخدمات مراکز مشاوره در مواجهه با مشکلات به عنوان راهکار مناسب توصیه میشود.
سامانه ۱۴۸۰، خط مشاوره تخصصی تلفنی رایگان است که کارشناسان متخصص بهزیستی در حوزههای مختلف، به مردم مشاوره ارایه میدهند. ارتقای سطح سلامت روانی و اجتماعی جامعه، از مهمترین اهداف راهاندازی این سامانه است.
منبع