اصفهان

برنامه‌های وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی پژوهش‌محور، راهبردی و گره‌گشاست

[ad_1]

میثم عرب‌زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر آگاهی دقیق وزیر پیشنهادی دولت سیزدهم به امور حوزه کشاورزی افزود: برنامه‌های ساداتی‌نژاد با توجه به تحصیلات تخصصی وی در تمامی مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا به ویژه در گرایش منابع آب، با توجه به مشکل اساسی کم‌آبی و خشکسالی این روزها، راهبردی و مشکل‌گشا است.

وی برنامه شاخص وزیر پیشنهادی کشاورزی را رسیدن به قله اقتدار غذایی دانست و اظهار داشت: اجرای برنامه‌های ساداتی‌نژاد با توجه به مشکلات عدیده به ویژه در حوزه امنیت غذایی و نبود تکانه‌های لحظه‌ای و نوسان‌های آنی به طور کامل ضروری و حیاتی به نظر می‌رسد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی کاشان با اشاره به شخصیت برجسته دانشگاهی وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی و سطوح مدیریتی از معاونت دانشگاه شهرکرد و مدت کوتاهی پس از آن ریاست دانشگاه کاشان اضافه کرد: بنیانگذاری بنیاد خیران آموزش عالی در راستای ورود سرمایه‌ نیک‌اندیشان به این حوزه موجب برکات فراوان و ماندگار شد، به طوری که امروز دانشگاه کاشان به عنوان دانشگاهی در تراز بین‌المللی با حضور استادان برجسته همچون نگینی در عرصه آموزش عالی کشور می‌درخشد و نگاهی گذرا به این دانشگاه و جامعیت آن شاهد این ادعا است. 

عرب‌زاده با اشاره به اینکه حضور ساداتی‌نژاد پس از ریاست دانشگاه کاشان در معاونت حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری همچون گذشته با اجرای برنامه‌های تحولی زمینه‌ساز رشد ارتباطات و تعامل خوب مجلس با دانشگاه‌ها شد، خاطرنشان کرد: پس از آن نیز با کارنامه‌ای درخشان در جایگاه معاونت اداری مالی دانشگاه تهران به عنوان مادر دانشگاه‌های ایران با آن گستردگی منابع و از آن مهمتر تامین و توزیع مطلوب، خدمات ارزنده‌ای بر جای گذاشت.

وی یادآور شد: تاسیس کمیته خیران آموزش عالی در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دانشگاه تهران سبب هدایت سرمایه‌های ارزشمند خیران به این حوزه‌ها شد و تا حدود زیادی کار دانشگاه را برای رسیدن به اهداف عالی خود آسان کرد.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی کاشان با اشاره به فعالیت‌های ارزشمند ساداتی‌نژاد در حوزه بسیج استادان دانشگاه‌ها و مؤسسه‌های آموزش عالی گفت: این سوابق اجرایی به خوبی حکایت از روحیه جهادی و انقلابی وزیر پیشنهادی جوان جهاد کشاورزی دارد.

عرب‌زاده تاکید کرد: بسیج و هدایت استادان برجسته برای حل مساله‌های مختلف از جمله آسیب‌های اجتماعی و بهره‌گیری از خرد جمعی همچون مسوولیت‌های گذشته کارنامه فعالیت‌های ساداتی‌نژاد را پربارتر کرد.

وی با یادآوری ورود ساداتی‌نژاد به نهاد قانون‌گذاری کشور با اعتماد بی‌سابقه مردم دارالمومنین کاشان و دارالشهدای آران و بیدگل در اسفند ۱۳۹۴ و تکرار آن‌ در اسفند ۱۳۹۸ گفت: این موضوع نیز به خوبی بیانگر تایید برنامه‌ها و اقدام‌های این شخصیت دانشگاهی است.

به گفته وی، تلاش مجدانه برای راه‌اندازی رادیو کاشان، اقدام‌های راهبردی در حوزه حمل و نقل و جاده، اهمیت فراوان مسایل و مشکلات صنعتگران، دانشگاه‌ها و به ویژه مسایل حوزه کشاورزی ۲ شهرستان از دیگر موارد مهم در سوابق ارزشمند  وزیر پیشنهادی کشاورزی است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان اظهار داشت: تلاش و زمینه‌سازی ساداتی‌نژاد برای تاسیس بزرگترین مجتمع گلخانه‌ای کشور در این دانشگاه و تولید بذر هیبریدی (کشت بدون خاک) در راستای وارد نکردن و در حقیقت بی‌نیازی کشور به خارج، قانونگذاری در حوزه کشاورزی و رضایتمندی از عملکرد فوق العاده ۱۴ ماهه ریاست وی بر کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی نیز نیازی به توصیف ندارد و بسیار بارز و نمایان است.

وی اظهار امیدواری کرد: رای بالای نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی به وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی زمینه‌ساز ارایه خدمات دانش‌محور وی به ویژه در ساماندهی مسایل مهم معیشتی مردم و کشاورزان از جمله نهاده‌های دامی، تأمین مطلوب نیاز غذایی و اقدامات اساسی در کشور شود.

رییس جمهوری چهارشنبه ۲۰ مردادماه ۱۴۰۰ لیست وزیران پیشنهادی دولت سیزدهم را برای اخذ رای اعتماد نمایندگان قوه مقننه تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد.

سیدجواد ساداتی‌نژاد نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل و رییس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی از سوی آیت‌الله سید ابراهیم رییسی رییس جمهوری به عنوان وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی دولت سیزدهم به مجلس معرفی شده است.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن