کردستان

بیشتر خانه‌های روستایی سقز بافت فرسوده دارند

[ad_1]

جمیل دست واره روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تسهیلات یک میلیارد ریالی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با نرخ سود پنج درصد ۲۰ ساله، اخذ ضمانت زنجیره ای و باز پرداخت بصورت سالیانه است.

وی افزود: شهرستان سقز در نقشه پهنه بندی زلزله در منطقه با خطرپذیری زیاد قرار دارد و اغلب واحدهای مسکونی روستاهای تابعه دارای بافتی فرسوده و مقاوم سازی نشده است لذا برای دریافت تسهیلات مقاوم سازی و ساخت مجدد مسکن، به بنیاد مسکن شهرستان سقز مراجعه کنند.

وی اضافه کرد: واحدهای مقاوم سازی شده در روستا های سقز سه هزار و ۹۷۴ واحد بوده که این رقم به عنوان دومین شهر استان و دارای بیشترین روستا، نسبت به بقیه شهرستان ها در حد نامناسب و غیر قابل مقایسه است.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سقز یادآور شد: این اداره از محل اعتبارات تخصیص یافته سال ۱۳۹۹ در روستاهای خوش قشلاق، باشبلاغ، شمسه، قهرآباد سلیمان، عربلنگ، آلکلو،کهریزه، کانی نیاز، یازیبلاغی و قلعه گاه گودرز، ادامه جدول کاری، پیاده روسازی، سنگ فرش را در دستور کار دارد.

دست‌واره با بیان اینکه در ۶۲ روستا طرح هادی اجرا شده است، افزود: بازنگری و اصلاح محدوده نقشه طرح هادی روستاهای ملقرنی، آخکند، مرخز، آلتون سفلی، ترجان، باشماق، خورخوره و حسن سالاران نیز در دست بررسی است.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن