اصفهان

بیش از ۱۸ هزار کاشانی از خدمات هلال احمر بهره‌مند شدند

[ad_1]

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر کاشان، سیدمنصور میرابوطالبی روز دوشنبه افزود: طرح ناظران سلامت پس از شیوع ویروس کرونا با همکاری سازمان جوانان و داوطلبان جمعیت هلال احمر، بسیج جامعه پزشکی، سپاه پاسداران و دانشگاه علوم پزشکی کاشان در زمینه کنترل و نظارت بر حسن اجرای شیوه‌نامه‌های بهداشتی در محیط کار برای جلوگیری از انتقال ویروس کرونا به اجرا گذاشته است.

وی ادامه داد: با اجرای این طرح در پوشش گروه‌های حمایتی، مراقبتی و مشارکتی پنج هزار و ۷۵ صنف در شهرستان کاشان به لحاظ رعایت موارد بهداشتی پایش شدند.

رییس جمعیت هلال احمر کاشان اظهار داشت: از سال گذشته تاکنون ۱۰۰ نفر از جوانان داوطلب این جمعیت با اجرای طرح آمران سلامت در قالب ۱۱ گروه سیار و ۳۰ گروه ثابت افزون بر غربالگری و توزیع بروشور، رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی را به ۱۳ هزار نفر از شهروندان آموزش دادند.

 به گفته وی، داوطلبان جمعیت هلال احمر در این طرح مردم را به بهره‌گیری از وسایل بهداشتی مانند ماسک و دست‌کش و رعایت فاصله اجتماعی در مکان‌های پر رفت و آمد تشویق می‌کنند.

میرابوطالبی با یادآوری شیوع ویروس کرونا و به خصوص انتقال سریع گونه‌های جدید این ویروس از جمله دلتا ویروس (کرونای هندی) تاکید کرد: اجرای طرح‌های ناظران و آمران سلامت تاکنون نقش مهمی در آگاهی بخشی به مردم و کنترل بیماری کووید ۱۹ در این منطقه داشته است.

رییس جمعیت هلال احمر کاشان با اشاره به اینکه داوطلبان جمیت هلال احمر با همکاری سایر سازمان‌ها برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا در چهار نقطه از مبادی ورودی کاشان استقرار یافته‌اند، افزود: نزدیک به ۱۱ هزار نفر از هموطنان نیز در سال های ۹۸ و ۹۹ در ورودی های شهرکاشان مورد غربالگری قرار گرفتند.

وضعیت کرونایی شهرستان‌ کاشان در برهه کنونی قرمز است.

ویروس کرونا اواسط دسامبر ۲۰۱۹ (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» کشور چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌ برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در این کشور اعلام کرد.

ویروس کرونا ۲۰۱۹ (COVID-۱۹) در نهایت به همه کشورها از جمله ایران سرایت کرد و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی توصیه‌ شده است.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن