تهران

بیش از ۲۸ هزار دُز واکسن کرونا در قرچک تزریق شده است

[ad_1]

بهمن خطیبی روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: افراد واجد شرایط در اسرع وقت با ثبت نام در سامانه salamat.gov.ir از نوبت دریافت واکسن مطلع شده و در زمان به ثبت رسیده در مراکز تجمیعی واقع در منطقه پوئینک و خیابان مسجد جامع حضور یابند.

وی از روند افزایشی آمار ابتلا و فوت ناشی از نوع دلتای ویروس کرونا در این شهرستان خبر داد و افزود: متأسفانه میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی شهروندان و صنوف کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: تنها راه کاهش شیوع ویروس کرونا رعایت نکات بهداشتی است، اما دیده شده برخی شهروندان حتی حاضر نیستند کوچکترین مورد یعنی استفاده از ماسک را رعایت کنند و این موجب شده نه تنها خود در امان نباشند، بلکه افراد مسن خانواده را نیز به کام مرگ بکشانند.

خطیبی گفت: برخی واحدهای صنفی نیز پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند که این امر موجب صدور اخطار به متخلفان و یا پلمب محل کسب آنان می‌شود.

وی از پلمب یک واحد نانوایی و یک رستوان به دلیل عدم رعایت دستوالعمل‌های بهداشتی خبر داد.

وی همچنین اظهار داشت: ظرفیت تخت‌های بیمارستان شهید ستاری تکمیل شده و در حال حاضر از فضاهای دیگر برای بستری بیماران استفاده می‌شود که شرایط تلخی را رقم زده است.

فرماندار قرچک با تسلیت فرارسیدن ایام سوگواری سید و سالار شهیدان تأکید کرد: برپایی هر نوع ایستگاه‌های صلواتی توزیع نذورات و چای و همچنین هرگونه پذیرایی در جریان برگزاری مراسم عزاداری در این شهرستان ممنوع است.

وی افزود: به‌منظور بهره‌مندی از برکات ماه‌های محرم و صفر و مجالس ایام عزاداری شهادت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، مراسم عزاداری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

خطیبی اظهار داشت: متولیان هیئات مذهبی نسبت به فراهم کردن اقلام بهداشتی، ‌مواد ضدعفونی، نصب پلاکاردهای آموزشی، ‌توجیه عدم حضور افراد مسن و دارای بیماری زمینه‌ای، ‌ رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک، مدیریت ساعت و زمان برگزاری مراسم(حداکثر ۲ساعت) و سایر موارد، اقدام لازم را انجام دهند.

قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن