اصفهان

بیش از ۳ میلیارد تومان وام کرونایی به صنوف اردستان پرداخت شد

[ad_1]

مهدی خانی روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: این تسهیلات با سود۱۲ درصد به ۱۷۰ نفر از کاسبان اردستان پرداخت شده است.

وی با بیان این که اطلاعات وارد شده در سامانه کارا به صورت هفتگی بررسی و به درخواست‌های متقاضیان رسیدگی می شود، تصریح کرد: با آغاز مجدد فعالیت سامانه کارا متقاضیان می‌توانند درخواست خود را برای دریافت تسهیلات ثبت و از روند رسیدگی مطلع شوند.

رییس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان اردستان گفت: این سامانه برای ثبت نام مشاغل آسیب دیده از کرونا و پرداخت تسهیلات در نظر گرفته شده، افرادی که‌ در این زمینه‌ دچار خسارت شده‌اند می توانند در آن ثبت‌نام کنند.

خانی خاطر نشان کرد: این افراد باید جزو گروه‌ مشاغل ۱۴ رسته اصلی و ۴۷ رسته فرعی باشند که‌ از کرونا آسیب دیده‌اند و تا پایان شهریورماه زمان دارند در سامانه کارا ثبت نام کنند.

وی اظهارداشت: متقاضیان پس از وارد شدن در سامانه در یکی از قسمت های بنگاه های رسمی فاقد بیمه و یا خویش فرمایی می توانند ثبت نام کنند.

مشاغل آسیب‌دیده از کرونا شامل مراکز آموزشی، آموزشگاه‌ها و مهدکودک‌ها (به غیر از مدارس، دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی)، مراکز فرهنگی، هنری و رسانه‌ای (غیردیجیتال)، موزه‌ها، سینماها و تئاترها، مراکز تفریحی، باغ وحش‌ها، شهربازی‌ها، مراکز ورزشی، باشگاه‌ها و مرکزهای ورزشی آبی، پارک‌های آبی و استخرها، نمایشگاه‌های تجاری اعم از عمومی، تخصصی و بین‌المللی و همچنین مرکزهای مربوط به گردشگری شامل هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، مجتمع‌های جهانگردی و گردشی، مهمان‌پذیرها، مهمانسراها، مسافرخانه‌ها، مرکزهای بوم‌گردی، اقامتی، پذیرایی، خدمات بین‌راهی، زایر سراها، دفترهای خدمات مسافرتی، گردشگری، زیارتی و آژانس‌های مسافرتی، شرکت‌های حمل و نقل مسافر برون شهری می‌توانند از تسهیلات کرونایی بهره‌مند شوند.

مرکزهای پذیرایی، تالارهای پذیرایی، رستوران‌ها، چایخانه‌ها، قهوه‌خانه‌ها، مرکزهای طبخ غذا قنادی، شیرینی‌پزی، آبمیوه و بستنی فروشی، آرایشگاه‌های مردانه، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی، مرکزهای فروش انواع پوشاک، کفش، خرازی، خیاطی، مرکزهای فروش کادویی، لوازم آرایشی و بهداشتی، اسباب‌بازی، لوازم‌التحریر، مراکز توزیع صنایع دستی، مرکزهای فروش فرش و موکت، لوازم خانگی، پارچه، پرده، مبلمان و تزئینات داخلی ساختمان، آتلیه و عکاسی، مرکزهای عرضه گل و گیاهان زینتی و ماهیان زینتی از دیگر مشاغل آسیب‌دیده از کرونا و مشمول بهره‌مندی از تسهیلات کرونا هستند.

شهرستان اردستان با افزون بر ۴۲ هزار نفر جمعیت و ۲ هزار و ۶۰۰ واحد صنفی دارای پروانه کسب در ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع شده است.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن