خوزستان

بیمارستان‌های جنوب غرب خوزستان با کمبود اکسیژن مواجه‌ هستند

[ad_1]

دکتر مهدی کریمی سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به هوای شرجی دستگاه اکسیژن ساز بیمارستان طالقانی آبادان و بیمارستان ولیعصر(عج) خرمشهر از کار افتاده و برای تامین اکسیژن بیماران به بیش از ۲۰۰ کپسول اکسیژن نیاز است.

وی با بیان اینکه مسئولان دستگاه‌های اجرایی،ارگانها و خیرین برای تامین تجهیزات لازم کمک کنند، افزود: دانشگاه علوم پزشکی آبادان توانایی تامین این میزان کپسول اکسیژن و برخی از داروهای بیماران کرونایی را ندارد لذا می‌طلبد مسئولان و خیرین در این رابطه وارد عمل شوند.

کریمی ادامه داد: کادر درمان به خصوص نیروی پرستار بیشترین فشار را تحمل می‌کنند و برای کنترل کرونا نیازمند مدیریت و تدبیر به موقع و عزم همگانی بوده و هر روز غفلت، می‌تواند بحران را بیشتر دامن بزند و تخت‌های بیمارستانی را سرریز کند.

وی گفت: دستگاه‌های اجرایی ضمن پشتیبانی محکم‌تری از نظام سلامت باید در مسیر پیشگیری از ابتلای افراد به ویروس کرونا بیشتر تلاش کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی آبادان بیان داشت: رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی یعنی استفاده از ماسک، شستن دست‌ها و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی حداقل‌ترین کاری است که می‌تواند از رنج مدافعان سلامت بکاهد ولی متاسفانه عادی‌انگاری برخی از مردم موجب افزایش روز افزون کرونا در این منطقه شده است.

شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان زیرمجموعه خدمات بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی آبادان هستند.

اکنون ۲۰ شهرستان خوزستان از جمله آبادان، خرمشهر و شادگان در وضعیت قرمز، سه شهرستان نارنجی و چهار شهرستان زرد کرونایی هستند.

تعداد کل موارد مراجعه سرپایی در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی آبادان از ابتدای اپیدمی کرونا تاکنون ۲۶۰ هزار و ۵۸۴ مورد بوده که از این تعداد ۱۶ هزار و ۱۵۷ نفر بستری شدند.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن