بوشهر

تسهیل‌ ازدواج نیازمند تغییر نگرش درخانواده است

[ad_1]

به گزارش ایرنا، محمدرضا بحرانی روز سه شنبه در  نشست مجازی ” ازدواج آسان رویا یا یک حقیقت” با حضور استادان، دانشجویان و طلاب حوزه علمیه الزهرا (س) گناوه افزود: تجرد قطعی در کشور و آمار رو به رشد آن و بالا رفتن سن ازدواج پیامدهای خاصی را در ساختار جمعیتی کشور ایجاد کرده است.

وی با اشاره به اهمیت ازدواج آسان گفت: اگر مداخله بسیار هدفمند در کاهش تجرد و حل مشکل جوانان صورت نگیرد در دهه‌های آینده با بحران جدی در هرم جمعیتی مواجه خواهیم بود.

عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور استان بوشهر پایه‌های شکل گیری زندگی را اقتصاد، عواطف انسانی و تربیت فرزند عنوان کرد و افزود: با وجود اینکه  اذهان به موانع اقتصادی، اشتغال، مسکن در زمینه ازدواج نگاه می‌کنند، بزرگ‌ترین موانع مرتبط ذهنی و نگرشی است.

وی بیان کرد: تسهیل‌گری ازدواج  فراتر از مساله اقتصاد است و باید این امر را مورد مطالعه قرار دهیم.

روان‌شناس و مدرس دانشگاه گفت: خانواده‌ها باید بدانند برای یک ازدواج خوب زوجین باید  یک انتخاب آگاهانه داشته باشند.

مهرداد نامدار افزود: باید به دنبال ازدواج موفق  تا ازدواج آسان بود زیرا قرار است یک نیمه عمر طولانی بین دو نفر سپری شود  و ارزش آن را دارد که به اندازه وقت بگذاریم و درست بیاندیشیم تا زندگی خوب و موفقی پشت سرگذاشته شود.

این روان‌شناس با بیان اینکه  وقتی از ازدواج آسان سخن می‌گوئیم باید بیان کنیم هدف ما چیست، گفت:  درست است که در حوزه امکانات و مسایل  اقتصادی امر ازدواج باید آسان گرفته شود اما در بحث انتخاب و شناخت باید با چشم باز و با قدرت و محکم عمل کنیم.

عضو هیات علمی دانشگاه قرآن و حدیث گفت: ۲ عامل اصلی انسانی و ساختاری از موانع ازدواج هستند.

حجت الاسلام حجت الله بیات افزود: تغییر سبک زندگی، نگرش‌ها و ارزش‌ها و خانواده بخاطر چشم بر چشمی مانعی برای ازدواج جوانان شده است.

وی بیان کرد: برای اینکه رویای ازدواج آسان را به حقیقت تبدیل کنیم نیاز به عزم جدی همگانی دارد و  در این زمینه جوانان، خانواده‌ها و مسئولان و متولیان امر باید به مسئولیت خود در باب خانواده و این امر مقدس واقف و پای‌بند باشند.

در پایان این نشست که با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی و پیام نور، اداره ورزش و جوانان گناوه برگزار شد، کارشناسان به سئوالات  شرکت کنندگان پاسخ دادند.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن