اصفهان

توانمندسازی جوانان زمینه ساز ازدواج عاقلانه است

[ad_1]

عباس مرادیان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: کسب مهارت مورد نیاز برای انتخاب همسر و تشکیل خانواده، ضرورتی است که کمتر بدان توجه می‌شود.

وی بیان کرد: برای تحقق این امر سازمان‌های مردم نهاد جوانان با حمایت اداره کل ورزش و جوانان اصفهان و با بهره گیری از ظرفیت‌های محلی و توان خیران کارگاه‌های آموزشی برگزار می‌کند.

معاون فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان اصفهان با بیان اینکه سال گذشته بیش از هفت هزار جوان در سراسر استان در کارگاه‌های پیش از ازدواج شرکت کردند، گفت: ۳۳۲ کارگاه پارسال برگزار شد و برای امسال  افزایش ۳۰ درصدی جلسات آموزشی پیش بینی شده است.

وی اضافه کرد: در سه ماه نخست امسال نیز بیش از ۷۰۰ جوان از کارگاه‌های ازدواج و بیش از ۷۰۰ نفر از جلسات مشاوره رایگان ازدواج بهره گرفتند.

به گفته وی، ۱۵ مرکز مشاوره جوانان با محور وزارت ورزش و جوانان در استان اصفهان فعالیت می‌کنند که ارائه خدمات مشاوره‌ای و طرح‌های آموزشی و توانمندسازی توسط این مراکز انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: محتوای صوتی، تصویری و مجموعه‌های آموزشی مثل کتاب و بروشور نیز برای ارتقای سطح آگاهی جوانان در امر ازدواج نیز آماده و بیشتر بر بستر فضای مجازی منتشر شده است.

مرادیان افزود : در زمینه ازدواج جوانان به افزایش ساعات و جلسات آموزشی نیاز است که این اداره کل با همکاری سازمان‌های مردم نهاد آمادگی اجرای چنین فعالیت‌هایی را دارد.

وی  همچنین به برنامه‌های هفته ازدواج اشاره کرد و گفت: شیوع ویروس کرونا بر فعالیت حضوری سایه انداخته است اما آگاهی بخشی و ارتقای دانش عمومی در این خصوص با محوریت فضای مجازی دنبال می‌شود.

معاون فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان اصفهان یادآورشد: با همکاری هیات ورزش‌های زورخانه ای استان اصفهان جشن گلریزان جمع آوری کمک برای ازدواج جزو مهمترین برنامه‌های این هفته در این استان است.

وی به تشکیل مجمع خیران ازدواج اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: زمینه‌ تشکیل این مجمع در استان اصفهان انجام شده است تا علاوه بر ترویج ازدواج آسان حمایت از ازدواج جوانان و تهیه جهیزیه، مسکن و جشن های این مناسک صورت بگیرد.

۲۱ تیر سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) به عنوان روز ملی ازدواج نامگذاری شده است.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن