اصفهان

توجه به مردم مداری در فعالیت های فرهنگی ضروری است

[ad_1]

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام سید عبدالعظیم مولازاده، شامگاه چهارشنبه در جلسه ستاد نماز جمعه سمیرم در محل امامزاده ابراهیم(ع) این شهر، اظهار داشت: این مردمی کردن امور و کارهاست که اعتماد افراد جامعه را جلب می‌کند و به مشارکت فعال آنها در برنامه‌های اجتماعی و امور ملی و مذهبی می انجامد.

امام جمعه سمیرم با اشاره به اینکه شماری از مسوولان گمان می‌کنند این مردم هستند که همواره باید به آنها مراجعه کنند، خاطر نشان کرد: ارتباط مردم و مسوولان دو سویه است و گاهی مدیر و مسوول یک نهاد یا اداره دولتی خود باید به سراغ مردم برود و در میان آنها حضور یابد.

امام جمعه سمیرم با اشاره به کمرنگ بودن این موضوع در رفتار برخی مسوولان، خاطر نشان کرد: یک مسوول در محله ای هم که زندگی می‌کند باید تاثرگذار باشد و اگر حتی یک خانواده دارای مشکل در محله او هست به آن رسیدگی کند.

حجت‌الاسلام مولازاده معدنی افزود: اینکه ما در اتاق اداری خود بنشینیم و منتظر باشیم مردم به سراغ ما بیایند کار غلطی است چرا که گاهی نیاز است ما خودمان در محافل عمومی، بازار، مراسم‌ها و حتی سرکشی از یک بیمار پیش قدم شویم واز احوال مردم با خبر شویم.

وی تصریح کرد: تاکید رهبر انقلاب بر مردمی بودن دولتمردان و کارگزاران نظام نیز یک شاخصه و ویژگی مهم در مسیر تحقق دولت و تمدن اسلامی است.
امام جمعه سمیرم ادامه داد: مردم و جلب اعتماد آنان سرمایه پایان ناپذیری برای نظام اسلامی است و در صورتی مسوولان می‌توانند در این مسیر به توفیق دست یابند که رابطه خودشان را با مردم صمیمی کرده و در اعتمادسازی موفق باشند.

امام جمعه سمیرم با بیان اینکه متاسفانه گاهی اقدامات سلبی و ترک فعل‌هایی در صحنه اجتماعی صورت می‌گیرد که سبب تبدیل اذهان جامعه به بی تفاوتی و بی‌اعتمادی نسبت به مسوولان می‌شود، اظهار داشت: سهل انگاری‌ها ، بی تفاوتی‌ها ، بی توجهی‌ها و گاهی در دامن زندگی مرفهانه قرار گرفتن و فراموشی مردم و تقدم مناقع شخصی بر منافع مردم ، عوارضی جبران ناپذیر به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: ستاد نماز جمعه و اعضای آن باید فعالانه و با برنامه در این بخش‌ها وارد جامعه شوند و برنامه های اثرگذار داشته باشند.
به گفته امام جمعه سمیرم، ستاد نماز جمعه سال‌ها است که فعالیت منظم و  موثری نداشته و اکنون باید با همت صاحب نظران، معتمدان، مسوولان و نخبگان شهرستان به جایگاهی که شایسته شهر و شهرستان است برسد.
اولویت امور دینی و فرهنگی در برنامه‌های ستاد نماز جمعه، تدارک دستگاه اتوبوس برای نمازگزاران روز جمعه، ارائه راهکارهایی پیرامون حضور بیشتر مردم و قشر جوان در مساجد و همچنین استفاده از ظرفیت خیران به منظور کمک به حل مشکلات اقشار کم درآمد و ضعیف شهر و شهرستان با محوریت ستاد نمازجمعه از دیگر مسایل مطرح شده در این جلسه بود.
شهرستان سمیرم با افزون بر ۹۰ هزار جمعیت ثابت و عشایری در ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان واقع شده است.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن