فارس

توسعه و پیشرفت فارس در گروی تداوم اتحاد و همدلی است

[ad_1]

علیرضا صحراییان شنبه در گفت‌وگو با ایرنا مهمترین اولویت دکتر آیت‌الله سید ابراهیم رییسی رئیس‌جمهوری را شایسته‌گزینی و استفاده از ظرفیت مدیران انقلابی و جهادی در رأس امور مدیریتی کشور دانست و اظهار کرد: مدیران بایستی افزون بر داشتن روحیه جهادی و انقلابی، از تعهد و تخصص لازم برای اداره امور کشور برخوردار باشند. آقای رییسی با گزینش و انتخاب افرادی که برای تصدی وزارتخانه‌ها معرفی کردند نشان دادند که شایسته‌سالاری را در اولویت خود قرار داده‌اند و خوشبختانه بیشتر وزرای پیشنهادی ایشان نیز توانستند موفق به کسب رأی اعتماد از سوی نمایندگان مجلس شوند.

لزوم به کارگیری نیروهای کارآمد و فسادستیز در دولت سیزدهم
وی که سوابقی همچون مدیرکل دفتر فنی استانداری فارس و فرمانداری جهرم را در کارنامه دارد، ادامه داد: امیدواریم در گزینش دیگر مدیران هم شاهد این رویکرد و نگرش خوب باشیم و شایسته‌سالاری در انتخاب و انتصاب مدیران ارشد وزارتخانه‌ها و همچنین استانداران، فرمانداران و بخشداران نیز در اولویت قرار بگیرد و از ظرفیت‌های جوانان انقلابی در سطوح مختلف مدیریتی استفاده شود.
صحراییان فسادستیزی را از دیگر اولویت‌های دولت سیزدهم قلمداد کرد و گفت: دولت سیزدهم باید مبارزه با فساد را به صورت جدی در دستورکار خود قرار دهد و مانع از اعمال سیاست‌های نادرستی شود که موجبات افزایش فساد و نادیده‌گرفتن و کنار گذاشتن ظرفیت‌ها و نیروهای متعهد و انقلابی را فراهم می‌کنند.
وی در ادامه به اصل پنجاه و هفتم قانون اساسی اشاره کرد و یادآور شد: بر اساس اصل تفکیک قوا در قانون اساسی قوای حاکم بر جمهوری اسلامی که شامل قوه مقننه، قوه مجریه و قوه قضائیه می شود، مستقل از یکدیگر بوده و هر قوه باید اهداف خود را دنبال کند، البته به اعتقاد من این رویکرد در دولت سیزدهم به منصه ظهور و بروز خواهد رسید.

مهار کرونا اولویت مهم دولت سیزدهم
صحراییان به گسترش بیماری کووید ۱۹ و پیامدهای ناشی از این بیماری اشاره کرد و گفت: کرونا تاکنون خانواده‌های بسیاری را داغدار و کادر درمان را با مشکلات و دشواری‌های زیادی رو به رو کرده است. لذا نیاز است که در این زمینه خدمات‌رسانی بهتری به مردم ارائه شود. البته آیت‌الله رییسی رئیس‌جمهوری و محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهوری به مردم قول دادند که طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب رسیدگی به این موضوع را در اولویت کاری خود قرار دهند.
وی با بیان اینکه شرایط نامطلوب اقتصاد کشور و وضعیت کنونی معیشت مردم از عمده ترین مشکلات فعلی کشور به شمار می‌رود، گفت: پس از حل مشکلات و رسیدگی به مسائل مربوط به کرونا، لازم است که دولتمردان توجه جدی‌تری به بهبود وضعیت اقتصادی کشور و معیشت مردم داشته باشند و تمهیدات لازم را برای برطرف شدن این مشکل بیندیشند.
مدیرکل سابق دفتر فنی استانداری فارس، اضافه کرد: تورم و بیکاری جوانان نیز از دیگر مشکلات کشور محسوب می‌شود و نیاز است که اقدامات قابل‌توجهی برای حل این مشکل انجام شود.

شناسایی مناطق محروم استان فارس و تلاش برای رفع مشکلات این مناطق
صحراییان با اشاره به اینکه شناسایی مناطق محروم استان فارس و تلاش برای رفع مشکلات این مناطق از اهمیت زیادی برخوردار است، بر ضرورت آسیب‌شناسی مسیر حرکت استان در مسیر توسعه و تلاش برای جبران عقب‌ماندگی استان در این عرصه گفت: امیدواریم سه وزیری که از این استان موفق به حضور در کابینه دولت شدند، این استان پهناور را فراموش نکنند و برای توسعه فارس گام‌های مؤثر و مثبتی بردارند.
وی ابراز کرد: خوشبختانه هر سه وزیر پیشنهادی از استان فارس موفق شدند مورد تأیید نمایندگان مجلس قرار بگیرند و ما این اتفاق خوب را که می‌تواند نقطه عطفی برای استان فارس باشد، به فال نیک می‌گیریم.
صحراییان، توجه به صنعت گردشگری در استان فارس در دولت سیزدهم را مهم و ضروری تلقی کرد و گفت: امیدوارم اتحاد، وحدت و همدلی در میان مدیران استان فارس بیش از پیش شکل بگیرد و با کنارگذاشتن سلایق شخصی و فردی برای آبادانی و توسعه استان فارس حول محور نماینده ولی فقیه و امام جمعه محترم شیراز تلاش شود.

استفاده از مدیران مؤثر و دغدغه‌مند برای اداره استان فارس
وی با اعتقاد به اینکه استفاده از مدیران مؤثر و دغدغه‌مند که دلسوز نظام هستند می‌تواند نقش بسزایی در رشد و پیشرفت استان فارس داشته باشد، تصریح کرد: هرچند که برای اداره استان پهناوری مانند فارس اصل بومی‌گزینی باید موردتوجه واقع شود اما می‌توان با در نظر گرفتن سوابق و کارنامه عملکرد افراد و همچنین توجه به مقوله شایسته‌سالاری از مدیران غیربومی نیز در برخی از سطوح مدیریتی استفاده کنیم.
صحراییان تأکید کرد: البته به اعتقاد من در گزینش افراد تأثیرگذار که نظرات آنها می‌تواند نقش تعیین کننده‌ای در سرنوشت استان داشته باشد، بومی‌گزینی باید در اولویت باشد. چراکه افراد بومی احساس تعلق خاطر و شناخت بیشتری نسبت به فرهنگ و اقلیم مناطق خود دارند و اگر خطا و اشتباهی مرتکب شوند، زیر ذره‌بین مردم آن منطقه قرار می‌گیرند.
معاون عمران و توسعه حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع)، افزود: در حال حاضر شورای راهبردی با محوریت نماینده ولی فقیه در استان فارس تشکیل شده است که بدون شک با وجود نمایندگان و افراد دغدغه‌مند و دلسوز اتفاقات خوبی توسط این شورا رقم خواهد خورد.
صحراییان ضمن تشکر از تلاش اعضای شورای شهر شیراز برای گزینش شهردار، گفت: برای شهردار کلانشهر شیراز آرزوی موفقیت و توفیق روزافزون را از درگاه خداوند متعال مسئلت دارم و امیدوارم با شکل‌گیری اتحاد و همدلی در میان اعضای شورای شهر و دیگر مسئولین استان فارس شاهد خلاقیت، نوآوری، توسعه و استفاده از ظرفیت افراد متخصص و متعهد باشیم. بدون شک تلاش ما برای آبادی و توسعه شهر شیراز منجر به رشد و پیشرفت دیگر شهرستان‌های استان فارس نیز خواهد شد.

گفت‌وگو از فرزانه قنبردزفولی

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن