آذربایجان شرقی

حجم مراجعه بیماران کرونایی به مراکز بهداشتی و درمانی مراغه بالا است

[ad_1]

اصغر تنومند روز پنجشنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا  افزود: مردم برای قدردانی از زحمات کادر بهداشت و درمان و تسریع در روند واکسیناسیون و رسیدگی بهتر به بیماران کووید ۱۹ در این زمینه با ما همکاری کنند تا برای ساماندهی این حجم بالای مراجعه با مشکل مواجه نشویم.

وی بیان کرد: هم‌اکنون به طور متوسط روزانه ۳۰۰ نفر برای تزریق داروی «رمدسیویر»، حدود ۲ هزار نفر برای تزریق واکسن کرونا، ۲۰۰ نفر درخواست آزمایش پی سی آر و ۸۰۰ نفر برای آزمایش رپید به مراکز بهداشت و درمان مراجعه می کنند که با این حجم مراجعه پرسنل بهداشت و درمان خواستار صبر و حوصله از سوی مردم هستند.

نگران افزایش بیماران کرونایی در مراغه هستیم

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه گفت: نگران افزایش آمار شناسایی، بستری و فوتی بیماران کووید ۱۹ در شهرستان هستیم به طوری که در طول یک هفته گذشته شاهد شناسایی بیش از ۳۵۰ بیمار، بستری بیش از ۳۵ بیمار و فوتی ۲ تا سه بیمار مبتلا به کرونا بودیم.

وی اظهار داشت: در حال حاضر ۱۶۰ نفر بستری در بخش و ۲۲ نفر بستری در آی سی یو داریم و ۳۹۰ بیمار جدید در طول شبانه روز گذشته شناسایی شده است.

تنومند ۲ عامل را در کنترل و پیشگیری از بیماری موثر دانست و افزود: رعایت پروتکل های بهداشتی و دستورالعمل های ستاد مقابله با کرونا از سوی مردم و همچنین تسریع در روند واکسیناسیون می تواند موجب کاهش آمار فوتی، بستری و شناسایی بیماران کرونا در شهرستان شود.

وی با اعلام اینکه متاسفانه در حال حاضر رعایت دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی فردی و عمومی در بین مردم کمرنگ شده و به کمتر از ۴۰ درصد رسیده است، گفت: انتظار داریم مردم با پرهیز از دورهمی ها و رعایت بهداشت فردی و فاصله گذاری اجتماعی کادر بهداشت و درمان شهرستان را یاری کنند.

 

بیش از یکصدهزار دوز واکسن کرونا در مراغه تزریق شده است

رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه گفت: بیش از یکصدهزار دوز واکسن کرونا در مراغه تزریق شده است که از این تعداد ۳۵ هزار نفر هر ۲ دوز را دریافت کرده اند.

تنومند افزود: نزدیک به ۳۶ درصد از جمعیت شهرستان بر علیه ویروس کرونا واکسینه شدند که این آمار از متوسط استانی و کشوری بالاتر است.

وی ادامه داد: روزانه بیش از ۲ هزار دوز واکسن در مراغه تزریق می شود و روند واکسیناسیون با توجه به برنامه در حال اجرا است و خوشبختانه با توجه افزایش مراجعات به مراکز تجمیعی شاهد روال عادی واکسیناسیون در شهرستان هستیم.

به گزارش ایرنا مراغه در وضعیت قرمز کرونا قرار دارد و از هفته های قبل بخش بیماران کرونایی بیمارستان امیرالمومنین (ع) این شهرستان به مرحله تکمیل ظرفیت رسیده بود. 

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن