تهران

حناچی: “باغ کوشک هنر” به ماندگاری هنرهای ایرانی کمک می‌کند

[ad_1]

به گزارش ایرنا، پیروز حناچی روز شنبه در مراسم بهره برداری از کوشک باغ هنر افزود: با انگیزه کشف ریشه معماری ایرانی اسلامی, به بررسی ریشه معماری پرداختیم.

وی یادآورشد: معماری دوران اسلامی تداوم معماری گذشته را در خود دارد فقط با این تفاوت که در دوران اسلامی ظرافت و زیبایی بیشتری به کار می رود.

حناچی اظهارداشت: بسیاری معماری دوران اسلامی ایران را یک مصداق می بینند یا با شکل خاصی مانند بناهایی که گنبد دارد یا مشابه مساجد است.

شهردار تهران گفت: دکتر پیرنیا در تحقیقات خود در زمینه ریشه ماندگاری معماری ایرانی اسلامی معتقد است که چهار اصل نیارش، مردم داری، پرهیز از بیهودگی و بوم آور مهمترین شاخص ها محسوب می شوند.

وی خاطرنشان کرد: این تعارف نیست که در موزه های دوران اسلامی کشورهای مختلف آثار فاخر و صنایع ظریف ایران را می توان دید و چگونه می توان این فرهنگ و مفهوم را تداوم بخشید.

حناچی ادامه داد: به طبع تداوم این هنر در آموزش مستتر است و بسیاری از هنرها و صنایعی که در آستانه انقراض است از طریق آموزش باقی و زنده می ماند. 

شهردار تهران گفت: بدون شک با مدیریتی که در شرکت عباس آباد برای این مجموعه پیش بینی شده است می توان با آموزش هنرهای ایرانی, این صنایع ظریفه را ماندگار و منتقل کرد.

وی اضافه کرد: از طریق دانش, آموزش و ارتقای سطح سواد مردم می توان هنرهای ایرانی را منتقل کرد.

سید محمد حسین حجازی مدیرعامل شرکت نوسازی عباس آباد نیز در این مراسم گفت: این مجموعه خانه شعر و ادبیات را به خانه شعر و هنر و موسیقی پیوند می دهد.

وی افزود: این مجموعه هم آموزش دهنده هنر ایرانی و هم ترویج کننده آن خواهد بود.

حجازی اظهارداشت: فکر ساخت این سازه هفت هزار متری از دهه ۸۰ در ذهن متولیان مجموعه عباس آباد شکل گرفت و سرانجام عملیات آن از سال ۹۳ آغاز ولی دچار رکود و سکون شد.

وی ادامه داد: از سال ۹۵ مجدد ساخت آن رونق گرفت و اکنون در چهار طبقه ساخته شده و با نقش و نگاری دلربا و متاثر از هنر دوره صفویه الهام گرفته شده است.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن