تهران

خانواده شهدا و ایثارگران مدرسان ایثار و استقامت هستند

[ad_1]

حسین نصرالله روز دوشنبه در دیدارهای هفتگی با خانواده شهدا و ایثارگران که در راستای طرح”اسطوره های صبر” در شهرستان ری در حال برگزاری است، با قدردانی از پایداری و استقامت خانواده های شهدا و ایثارگران اظهار داشت: شهدا و ایثارگران با رشادت و جانفشانی در راه حفظ و صیانت از انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی، حق بزرگی به گردن همه ما دارند.

وی با اسوه های صبر و استقامت خواندن خانواده معزز شهدا افزود: مسئوولان شهرستان ری توجه ویژه ای به خانواده شهدا دارند که بنیاد شهید، نوک پیکان این مهم است که در همین راستا با والدین شهیدان”نوریان نسب و احمد پور ساروخی” در فضایی صمیمی دیدار و گفتگو کرده و در  کلاس این بزرگواران تلمذ عشق و ایثار کردیم.

رییس بنیاد شهید و امورایثارگران شهرستان ری خاطرنشان کرد: خانواده های معظم شهیدان نیز با گذشت و ایثار خود به ما درس بزرگ صبر و استقامت داده اند که باید از این درس ها به بهترین نحو بهرمند شویم.

شهید محمد ابراهیم نوریان نسب در دهم مهر ۱۳۳۱ در شهرستان ری دیده به جهان گشود و در هفدهم اردیبهشت ۱۳۶۲ با سمت آرپی چی زن در شرهای توسط نیروهای عراقی بر اثر اصابت ترکش خمپاره به دستش قطع و شهید شد.
شهید ناصر احمد پور ساروخی دهم شهریور ۱۳۳۷ در شهرستان ری چشم به جهان گشود و تا پایان دوره راهنمایی درس خواند کارمند وزارت بازرگانی بود سال ۱۳۵۷ ازدواج کرد و صاحب پنج پسر شد،  به عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت و بیست و سوم اردیبهشت ۱۳۶۵ با سمت فرمانده گردان در فکه توسط نیروهای عراقی براثر اصابت ترکش خمپاره به پهلو و گردن شهید شد.

به گزارش ایرنا، شهرستان ری ۲ هزار و ۷۴۷ شهید دوران دفاع مقدس، هفت هزار و ۳۰۰ جانباز،  ۴۸۶ آزاده و ۱۵۵ شهید مدافع حرم تقدیم کرده است.

یک سوم شهدای مدافع حرم استان تهران از این شهرستان هستند.

شهرستان ری با پنج بخش و ۶ شهر و یک میلیون نفر جمعیت در جنوب تهران واقع شده است.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن