فارس

خطیب جمعه شیراز: وزیران کاردان و پاکدست انتخاب شوند

[ad_1]

حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابوفاضل رضوی اردکانی در خطبه‌های نماز جمعه شیراز افزود:  از رئیس‌جمهور تقاضا داریم که تیم انتخابی اش محکم در مقابل فساد بایستد و دارای روحیه جهادی باشد.
وی با اشاره به برگزاری آیین‌های تنفیذ و تحلیف رئیس‌جمهوری افزود تنفیذ یکی از اصول مترقی قانون اساسی است و یک امر تشریفاتی نیست، اگر رئیس‌جمهور اذن رهبر را نداشته باشد حق حاکمیت ندارد و این تنفیذ از آیه ولایت در قرآن آمده است.
وی با بیان اینکه در حکومت اسلامی، ولی فقیه باید بر هر مسئولیت حکومتی تأیید بگذارد، عنوان کرد: تنفیذ در واقع تایید، ولی فقیه از جانب خداست که منجر به مشروعیت رئیس‌جمهور می‌شود.
امام‌جمعه موقت شیراز با بیان اینکه سخنرانی آیت‌الله رئیسی رئیس‌جمهوری در آیین های تنفیذ و تحلیف، خیلی با صلابت و متین بود و امیدواریم که تلاش ایشان، شرایط را بهبود بخشند، اما باید توجه داشت کار اجرایی باید با فرصت انجام شود، تصریح کرد: اولویت اول دولت بهبود معیشت باشد چراکه گرانی فشار زیادی به مردم وارد کرده است.
رضوی اردکانی گفت: در دولت دوازدهم با همه چالش‌ها و مشکلاتی که بود، کارهای مثبت هم انجام شد اما گرانی‌ها بسیار زیاد بوده است.
رضوی اردکانی با بیان اینکه دومین اولویت کاری دولت، ضرورت تلاش برای حل مشکلات بیکاری جوانان است، اظهار داشت: اگر بیکاری حل شود ۷۰ درصد مشکلات فرهنگی حل می‌شود.
خطیب جمعه شیراز در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در سال‌های گذشته، خیانت‌هایی صورت گرفت، باید به حساب این افراد رسیدگی شود و قوه قضاییه باید همان راه آقای رئیسی را ادامه دهد
وی گفت: امروز دیگر قوه مقننه و مجریه یک رویکرد دارند، جای گلایه و کم کاری نیست باید با همدیگر بهبود معیشت مردم را در اولویت قرار دهند.
رضوی اردکانی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه شیراز با بیان اینکه با رویه دولت‌های عربی، خلیج فارس جولانگاه رژیم صهیونیستی شده است، گفت: اسرائیل ۱۲ روز در نبرد غزه تسلیم شد و در صورت هرگونه تهدید، جمهوری اسلامی ایران در مدت زمان اندکی، پاسخ کوبنده ای به هر اقدام احمقانه ای خواهد داد.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن