فارس

خودرو کف ساز،تحویل فرودگاه لارستان فارس شد

[ad_1]

امین الله صولتی اعلام کرد: خودرو تحویل داده شده، تمام‌اتوماتیک با توان ۴۶۰ اسب بخار وگشتاور۲۳۰۰ نیوتن متر و همچنین مجهز به سیستم ترمز و موتور پیشرفته است و عملیات امداد و نجات را به کوتاه‌ترین زمان ممکن می رساند.

 وی که گفته  هایش را روابط عمومی این فرودگاه نقل کرده، افزود:  با توجه به ارتقای ضریب ایمنی پروازها و نقش تجهیزات پیشرفته در عملیات امداد و نجات، با مساعدت و همکاری اداره‌کل آتش‌نشانی و هدایت زمینی هواپیما در شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران این خودروی پیشرفته و کف ساز ولوو FM۴۶۰ به فرودگاه لارستان تحویل داده شد.

صولتی افزود: قابلیت پایش مواد خاموش‌کننده در حین حرکت و در حالت توقف با بهره‌گیری از دو مانیتور آتش نشانی نصب‌شده بر سقف و سپر جلو از  ویژگی‌های این خودرو است.

مدیر فرودگاه بین المللی لار همچنین ظرفیت این خودرو را ۱۱ هزار لیتر آب و هزار لیتر فوم عنوان کرد.

احداث فرودگاه لارستان به سال ۱۳۳۹ و همزمان با وقوع زلزله ۶.۷ ریشتری در این منطقه باز می گردد و هدف مهم از ایجاد این فرودگاه در آن زمان کمک رسانی و امداد رسانی به مردم زلزله زده بود که پس از آن باتوجه به کسب وکار بسیاری از مردم منطقه درکشورهای حوزه خلیج فارس این فرودگاه به سرعت مسیر توسعه را طی کرد.

فرودگاه بین المللی لارستان پوشش ۸۰ درصد از پروازهای خارجی و۲۰درصد پروازهای داخلی را تامین می کند و سایت رادار RCAG،که پوشش راداری، نظارتی و فرکانسی پروازهای منطقه جنوب کشور تا تنگه هرمز را در برمی گیرد زیر نظر این فرودگاه قرار دارد.

شهرستان لارستان به مرکزیت لار از شهرستان های جنوبی فارس با جمعیتی حدود ۲۳۰ هزار نفر ، در فاصله حدود ۳۸۰ کیلومتری شیراز واقع است.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن