تهران

«دختران انقلاب» در کنار حجاب به فکر معیشت زنان سرپرست خانوار است

[ad_1]

به گزارش ایرنا، بهاره جنگروی روز چهارشنبه در یک نشست خبری که به مناسبت هفته عفاف و حجاب، برگزار شد، گفت: بزرگ‌ترین اجتماع دختران انقلاب، ۲ سال پیش در ورزشگاه شهید شیرودی تهران و حسینیه رضوی اصفهان برای حمایت از حجاب بود که از دو سال گذشته تاکنون مجموعه دختران انقلاب موکب‌های تبلیغ حجاب در تهران و اصفهان را راه اندازی کرد که در این موکب ها بانوان کم حجاب با شیوه مناسب امر به معروف جذب می‌شدند.

وی اظهار داشت: سال گذشته نیز پویش مجازی دختران حاج قاسم در هفته عفاف و حجاب برگزار شد که علت این نامگذاری نیز سخنان این سردار شهید بود،مبنی بر اینکه آن دختر بی حجاب هم دختر من است.

مسئول مجموعه مردمی دختران انقلاب ادامه داد: دختران انقلاب در شرایط کرونایی که بسیاری از بانوان درگیر این ویروس منحوس بودند با برپایی ایستگاه های مختلف نسبت به توزیع اقلام بهداشتی و خوراکی به زنان سرپرست خانوار و سایر بانوان نیازمند اقدام کردند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: زن ایرانی امروز خواهان حجاب است و جدای از نظرسنجی‌ها و بر اساس تجربه‌ای که در طول این مدت فعالیت خود کسب کردیم، این بود که حتی بانوان کم حجاب نیز اعتقاد به حجاب دارند.

جنگروی ادامه داد: زنان ما حتی قبل از ورود اسلام به ایران حجاب داشته اند که دلیل پذیرش اسلام توسط ایرانیان نیز نزدیک بودن احکام اسلام به فرهنگ ایرانی بود.

به گفته وی، برخی درباره حجاب اختیاری سخن می‌گویند که البته این افراد به دنبال ایجاد شکاف میان زن ایرانی و هویت ملی هستند.

مسئول مجموعه مردمی دختران انقلاب خاطرنشان کرد: ما امروز به نمایندگی از خانواده شهدا فعالیت می‌کنیم و این موضوع که برخی مطرح می‌کنند که زن ایرانی خواهان حجاب نیست صحبتی دروغ است و زن ایرانی بر اساس فرهنگ ملی و باورهای خود، خواهان حجاب است.

وی در ادامه از برگزاری جشن دختران انقلاب در روز ۲۱ تیرماه به مناسبت روز حجاب و عفاف در شهرهای اصفهان و تهران خبر داد و گفت: در این روز دختران انقلاب از مسئولان ۲۶ دستگاه اجرایی مطالبه گری می کنند که چه اقداماتی در حوزه حجاب و عفاف انجام داده اند و همچنین اجرای ازدواج آسان و مدیحه سرایی و نورافشانی از دیگر برنامه های این جشن است.

جنگروی یادآور شد: حضور خانواده های معظم شهیدان حججی، احمد کاظمی و سایر شخصیت های سیاسی و مذهبی از دیگر برنامه های این جشن است که قرار است با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شود که وزارت کشور و ستاد ملی کرونا نیز مجور برگزاری چنین جشنی را داده است.

به گزارش ایرنا، این جشن در تهران در میدان امام حسین(ع) برگزار می شود.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن