فارس

دو سوم فوتی‌های کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در فارس، افراد زیر ۶۰ سال بودند

[ad_1]

مهرزاد لطفی روز سه شنبه در سیصد و هشتاد و پنجمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ این دانشگاه، با تقدیر از مدافعان سلامت که ایثارگرانه تا پای جان به خدمت رسانی در مراکز بهداشت و درمان و بیمارستان ها، مشغول به ارایه خدمات بهداشتی و درمانی هستند، از مردم خواست تا ایام سوگواری تاسوعا و عاشورای حسینی را با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار  و مدافعان سلامت را از دعای خیرشان بهره مند کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با این هشدار که کرونا در کمین سلامت خود و عزیزانمان است، عنوان کرد: ابتلا به کرونا همچنان در حال افزایش بوده و برخی از نشانه های آن نیز تغییر کرده است؛ افراد مشکوک و علامت دار با مراجعه زودهنگام به مراکز منتخب تشخیص و درمان سرپایی کرونا و پرهیز از حضور و تجمع در بیمارستان ها، از ابتلای خود و اطرافیان به این بیماری جلوگیری کنند.

او با قدردانی از افرادی که به پویش های مختلف سلامت در این بحران و ایام عزاداری پیوسته و در مقابله با بیماری کووید۱۹، خود را مسوول می دانند، تاکید کرد: باید برای جلوگیری از انتشار بیماری، در خانه بمانیم و در صورت خروج ضروری از منزل، حتما از ماسک استفاده کرده و فاصله فیزیکی خود را با دیگران رعایت کنیم.

 شلوغی مراکز درمانی فارس حاصل رفتارهای ساده انگارانه 

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز آخرین وضعیت کرونا در استان فارس را از ابتدای شیوع تا سه شنبه بیست و ششم مرداد ۱۴۰۰، اعلام کرد.

سید روح اله حسینی گفت: از ابتدای شیوع بیماری کووید۱۹ تاکنون، یک میلیون و ۱۶۷ هزار و ۶۷۶ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۳۵۲ هزار و ۹۲۲ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

 همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۱۳۹ هزار و ۱۸۷ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۲۷ هزار و ۱۷۵ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۳۸۰ هزار و ۹۷ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

او افزود: با بستری ۶۰۹ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، مجموع بیماران بستری مثبت و مشکوک دارای علایم  هم اکنون در بیمارستان های استان  پنج هزار و ۱۵۶ نفر هستند که از این تعداد، ۴۰۷ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

حسینی در ادامه با اعلام جان باختن ۳۳ هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جانباختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون در استان فارس را پنج هزار و ۷۰۷ نفر اعلام کرد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین گفت: ۳۳۰ هزار و ۹۹۳ بیمار کرونا در استان فارس از ابتدا تاکنون بهبود یافته اند که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

او با این هشدار که بیش از ۷۰ درصد از فوتی های کرونا  در ۲۴ ساعت گذشته، افراد زیر ۶۰ سال از گروه میانسالان، جوانان و نوجوانان بودند، اعلام کرد: این موضوع یک زنگ خطر جدی است و انتظار می رود تا مردم نکات پیشگیرانه را جدی بگیرند و از ساده انگاری پرهیز کنند.

این مقام مسوول در دانشگاه با بیان اینکه علت شلوغی و ازدحام موارد مشکوک و مبتلایان در مراکز منتخب تشخیص و درمان سرپایی کرونا، صف انتظار و بخش های کووید بیمارستان ها، ساده انگاری است، تاکید کرد:  مجموعه سلامت انتظار ندارد که افراد، رفتار وسواسگرانه و افراطی داشته باشند، اما تنها راه مقابله با کرونا و برون رفت از این بحران، پیشگیری و مقابله با ساده انگاری است.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن