کردستان
رسالت دانشگاه در دوران بحران تبیین راهکار برای کمترین آسیب است
[ad_1]
به گزارش ایرنا، کیومرث کرمی روز چهارشنبه در آیین اختتامیه همایش ملی مدیریت کسب و کار در شرایط بحران وعدم اطمینان اظهار داشت: بحرانها به دو صورت زودگذر و کندگذر است که در مورد اول حوادث و بلایای طبیعی را شامل می شود که در زمان وقوع منجر به هزینه های پیشگیری و برنامه ریزی شده و پس از مدتی فراموش می شود.
وی بحران کرونا را از بحرانهای دیرگذر اعلام کرد و افزود: از بحران کرونا گریزی نیست و با وجود فرصتهایی که برای زندگی در دوران شیوع و پساکرونا ایجاد شد، ماههاست که دنیا درگیر آن است.
معاون پژوهشی دانشگاه کردستان با تاکید بر اینکه اگر اتاق فکر کشور به دانشگاه واگذار شود، ضرری در کار نخواهد بود، اضافه کرد: هرجا که به دانشگاه اعتماد شده، نتایج بسیار خوبی به دست آمده است و در کردستان هم دانشگاه با پیوند با صنعت توانسته است، زمینه تولید را تسهیل کند.
کرمی با اشاره به اتفاقات خوب در ۱۰ سال اخیر در کشور در زمینه اعتماد به دانشگاه یادآور شد: دانشگاه با بدنه اجرایی کشور درگیر شده است و همین مساله باعث شده تا امور اجرایی کشور مبتنی بر پژوهش و دانش باشد.
وی گفت: دانشگاه امروز به مرحله تمدن سازی رسیده است و نقش کلیدی را در توسعه بر عهده دارد.
ارسال ۱۳۵ مقاله به دبیرخانه همایش
دبیر علمی این همایش هم با اشاره به ارسال ۱۳۵ مقاله به دبیرخانه این همایش اظهار داشت: از این تعداد ۹۰ مقاله پذیرش شد که ۵۰ مورد آن بصورت سخنرانی و بقیه بصورت پوستر ارائه شد.
رضا شافعی افزود: در این همایش دانش مقابله با انواع بحران شناسایی و با علوم تولید شده در کارگاههای مختلف اهمیت بحران و زندگی در آن تبیین و راهکارهای بحران زدایی و تبدیل آن به فرصت کسب شد.
وی با بیان اینکه دورانی به عنوان پساکرونا وجود ندارد، اضافه کرد: کرونا با ما زندگی خواهد کرد همانطور که دیگر بیماریها با زندگی بشر عجین شده است و بحرانها همواره با ما همراه خواهد بود.
دانشگاه کردستان ۱۵ و ۱۶ تیر، میزبان همایش ملی مدیریت کسب و کار در شرایط بحران و عدم اطمینان بود که متخصصان و صاحبنظران استانی و ملی در آن به ارائه راهکار می پردازند.
محورهای این همایش شامل« مباحث کمی، مدیریت تولید و عملیات در شرایط بحران و عدم اطمینان»،« بازاریابی، ارتباط با مشتریان و مدیریت برند در شرایط بحران»،« کارآفرینی، نوآوری و نقش آنها در عبور از بحران»،« تصمیم گیری و برنامه ریزی استراتژیک در شرایط ابهام و عدم اطمینان»،«مدیریت موسسات گردشگری در شرایط بحران»،« مدیریت منابع انسانی، بهره وری و تعالی سازمانی در شرایط بحران»،«ساختارهای سازمانی و سازمان های نوپا در شرایط بحران و عدم اطمینان» است.
دانشگاه کردستان در سال ۱۳۵۳ کار خود را با عنوان دانشسرای عالی سنندج وابسته به دانشگاه تربیت معلم تهران آغاز کرد و در ادامه به عنوان یکی از پردیسهای دانشگاه رازی کرمانشاه درآمد و در سال ۱۳۷۰ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران، این مرکز آموزش عالی را با عنوان «دانشگاه کردستان» به رسمیت شناخت.
این دانشگاه هم اکنون هشت دانشکده شامل زبان و ادبیات، علوم انسانی و اجتماعی، علوم پایه، کشاورزی، منابع طبیعی، مهندسی، هنر و معماری، علوم پایه و فنی – مهندسی بیجار است و در حال حاضر بیش از ۱۲ هزار دانشجو در ۵۶ رشته کارشناسی، ۱۱۴ رشته کارشناسی ارشد و ۳۰ رشته دکترا در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.
این دانشگاه با پذیرش بیش از ۶۰۰ دانشجوی خارجی توانسته است در بعد بین المللی هم حرفهایی برای گفتن داشته باشد.
منبع