تهران

رشد ۶۵ درصدی صادرات غیرنفتی استان تهران

[ad_1]

به گزارش ایرنا، حشمت اله عسگری روز چهارشنبه در جلسه کارگروه صادرات غیرنفتی استان با بیان اینکه در چهار ماهه اول سال جاری نسبت به مشابه سال قبل صادرات کالاهای غیر نفتی استان رشد ۶۵ درصدی داشته گفت: میزان صادرات کالاهای غیر نفتی استان در سال جاری مثبت ارزیابی می‌ شود.

وی تاکید کرد: با توجه به تحریم های ظالمانه و شرایط پیش آمده ناشی از بیماری کرونا و تاثیرات آن، در بخش صادرات محصولات کشاورزی در سال گذشته نسبت به سال ۹۸ شاهد رشد هشت درصدی بودیم

معاون استاندار تهران ادامه داد: با توجه به اینکه استان تهران از قطب های مهم کشاورزی کشور است و ۵۰ درصد گلخانه های کشور در این استان قرار دارد پیش بینی می‌شود صادرات محصولات کشاورزی در این استان در سال جاری  چشمگیری باشد.

وی با اشاره به افزایش ۸۰ درصدی رشد ثبت سفارش کالاهای واسطه ای که به عنوان پیش نیاز و زمینه ساز تولید هستند گفت: این موضوع نشان دهنده رونق تولید و حرکت پرشتاب چرخه اقتصادی است که نتایج آن را با افزایش صادرات کالاهای غیر نفتی در استان امسال شاهد خواهیم بود.

معاون اقتصادی استاندار تهران با بیان اینکه ۳۲ درصد صادرات کالاهای غیر نفتی کشور از استان تهران صادر می‌ شود گفت: ایجاد پایانه های جدید صادراتی از اقدامات اساسی جهت تقویت این موضوع است که بر این اساس کلیات احداث پایانه صادراتی شهرستان پیشوا به عنوان یکی از قطب های کشاورزی استان در جلسه کارگروه تصویب شد.

وی با بیان اینکه بیشتر مشوق‌های صادراتی در سال‌های اخیر اتکاء بودجه ای داشته اند و تحقق نشدن بودجه و منابع مالی این مشوق‌های را تا حدود زیادی بی اثر کرده گفت: باید سمت و سوی مشوق‌های صادراتی را اصلاح و اتکا آن را به مسائل بودجه ای کمتر کنیم و در این زمینه پیشنهاداتی از جمله افزایش صادرات و معافیت های گمرکی برای صادرکنندگان برتر ارائه شده تا بتواند انگیزهای لازم را برای صادرات فراهم آورد.

عسگری در ادامه این جلسه از سازمان صمت و دستگاه‌های متولی خواست برآوردی از پتانسیل های تجاری استان تهران به صورت علمی و کارشناسی بعمل آورند تا با برطرف کردن نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت تمهیدات درستی  اتخاذ شود.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

بستن
بستن