اصفهان

رییس اداره فرهنگ کاشان: مستندنگاری خاطرات آزادگان ضروری است

[ad_1]

به گزارش ایرنا، میثم نمکی روز سه‌شنبه با تبریک سالگرد ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی، آزادگان را نمادهای پرافتخار ایثار و مقاومت دانست و افزود: پاسداشت حماسه آفرینی‌های آنان یک ضرورت است.

وی با تاکید بر اینکه ورود آزادگان به میهن یکی از خاطره انگیزترین رویدادهای تاریخ دفاع مقدس ایران اسلامی است، ادامه داد: ثبت و به تصویرکشیدن خاطرات آزادگان قهرمان در تکوین و تکمیل کتاب تاریخ دفاع مقدس اثرگذار است.

مسوول کارگروه فرهنگی اجتماعی شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کاشان با بیان اینکه آزادگان ذخیره‌های معنوی و یادگاران ارزشمند هشت سال دفاع مقدس هستند، اظهار داشت: آزادگان با داشتن روحیه مقاومت و ایمانی ستودنی در مدت طولانی اسارت ذره‌ای از آرمان‌ها و ارزش‌های خود کوتاه نیامدند و فرصت طلایی اسارت را به خودسازی و خویشتن‌بانی تبدیل کردند.

نمکی با اشاره به تهیه نشدن گنجینه‌ای جامع از اسناد، تصاویر، خاطرات و زندگی آزادگان سرافراز کاشان و در اختیار نبودن آن برای عموم را با گذشت سالها از آزادی این غیور مردان، از اهالی قلم و رسانه اقدام ویژه برای مطالعه سرگذشت افتخارات و تصویرسازی خاطرات تلخ و شیرین عزت آفرینی رزمندگان آزاده را در دوران اسارت خواستار شد.

وی با اعلام آمادگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان در تدوین شناختنامه آزادگان سرافراز کاشان اضافه کرد: چنین اقدام‌هایی شناسنامه فرهنگ جبهه و جنگ محسوب می‌شود و نسل امروز نیز با مطالعه گذشته افتخارآفرین مردان ایثار و شهادت می‌تواند با آگاهی و انگیزه مضاعف در کارزار نابرابر دشمنان در جبهه فرهنگی حضوری تاثیرگذار داشته باشد.

آزادگان، هیچ‌گاه متعلق به یک مقطع از تاریخ نیستند

رییس عقیدتی سیاسی مرکز آموزش علوم و فنون مرزبانی ثامن الائمه(ع) نیروی انتظامی جمهوری اسلامی گفت: آزادگان هیچگاه متعلق به یک مقطع زمانی نیستند، بلکه مانند روح در ارکان کشور جاری شده‌اند.

حجت الاسلام حسن فیروزی روز سه‌شنبه در آیین تجلیل از آزادگان‌ در پلیس راه اردستان افزود: ۲۶ مرداد ۱۳۶۹، میهن اسلامی شاهد حضور نخستین گروه آزادگان سرافرازی بود که پس از سال‌ها اسارت در زندان‌ها و اسارتگاه‍‌های رژیم بعث عراق، قدم به خاک پاک میهن اسلامی خود گذاشتند.

وی ادامه داد: آزادگان، همواره مانند روحی در همه ارکان کشور و ملت جاری شده‌اند، چرا که پیام و سیره آنان، فریاد سربلندی و شکوهمندی ملت ایران اسلامی و برای همیشه ماندگار است و در هر زمان و میدانی می‌توان از آن بهره گرفت.

رییس عقیدتی سیاسی مرکز آموزش علوم و فنون مرزبانی ثامن الائمه(ع) نیروی انتظامی جمهوری اسلامی اظهار داشت: آزادگان در هشت سال دفاع مقدس، پیام‌آوران انقلاب بودند و غریبانه و مظلومانه در بین کینه‌توزی دشمنان و تلخ کامی دوران اسارت، صدای آزادی و استقلال میهن را سر دادند و در راه استقرار و تداوم نظام جمهوری اسلامی ایران تا پای جان ایستادند.

در این آیین از سه نفر از آزادگان هشت سال دفاع مقدس با اهدای لوح سپاس تجلیل شد.

شهرستان اردستان با افزون بر ۴۲ هزار نفر جمعیت در ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع شده است.

روز ۲۶ مرداد ماه سالروز بازگشت سرافرازانه آزادگان به میهن در سال ۱۳۶۹ و فرصتی برای مرور رشادت‌های این غیور مردان است.

ستاد رسیدگی به امور آزادگان که در ۲۲ مرداد ۶۹ تشکیل شده بود، تبادل حدود ۵۰ هزار آزاده را با همین تعداد اسیر عراقی و با هماهنگی دستگاههای دیگر برعهده گرفت. با این تفاوت که اسرای آنها نظامی و اسرای ما بیشتر بسیجی و غیرنظامی بودند.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن