اصفهان

رییس بسیج مستضعفین: تجهیز روستاها به امکانات ورزشی ضروریست

[ad_1]

به گزارش ایرنا، سردار غلامرضا سلیمانی روز چهارشنبه در آیین تجهیز ۳۰۰ خانه روستایی استان اصفهان به امکانات ورزشی گفت: ورزش و نشاط برای افراد جامعه پایه اصلی پیشگیری از بیماری‌هاست.

وی که بصورت ویدئو کنفرانس در این مراسم حضور داشت، افزود: این موضوع برای کسانی که بدلایل مختلف از امکانات ورزشی بدور هستند، ضروریست.

سردار سلیمانی، اقدام به تجهیز این روستاها به امکانات ورزشی را در جهت توسعه فرهنگ ورزش و عدالت در سطح روستاها توصیف کرد.

 وی تصریح کرد: امکانات و فعالیت‌های ورزشی مناسب با توجه به شرایط موجود در روستاها و عشایر باید تامین شود.

همچنین رییس فدراسیون ورزش‌های روستایی و بومی محلی نیز در این مراسم با اشاره به توزیع ۳۰۰ اقلام ورزشی در مناطق روستایی و تجهیز ۱۵ خانه ورزش روستایی در استان اصفهان گفت: اعتبار این کار از منابع دولتی نبود و بخش خصوصی، هزینه این کار را تامین کرد.

محمدتقی امیری خراسانی تصریح کرد: سایر دستگاه‌ها بر اساس رسالت اجتماعی خود در این زمینه گام برمی‌دارند و برای توسعه ورزش در مناطق روستایی و عشایری اقدام می‌کنند.

رییس فدراسیون ورزش‌های روستایی و بومی محلی گفت: ما قهرمانان بین‌المللی داریم که بسیاری از آنها از ورزش روستایی و عشایری برخاسته‌اند.

همچنین رییس هیات ورزش‌های روستایی و بومی محلی استان اصفهان نیز در این آیین گفت: در این استان روستایی وجود ندارد که خانه ورزش نداشته باشد.

مهدی اسدی افزود: ۲ سالی است که بدلیل شیوع ویروس کرونا بسته‌های معیشتی آماده می‌کنیم اما در زمینه ارتقای سلامت جسمانی مردم قدمی برنداشته‌ایم. 

وی با بیان‌اینکه تجهیز ۳۰۰ خانه ورزش روستایی به امکانات ورزشی حرکتی است که در این زمینه انجام شده است، تصریح کرد: برخی از خانه‌های ورزش روستایی کمبود تجهیزات دارند و از شرایط مالی خوبی بر خوردار نیستند که آنها را هم تجهیز می‌کنیم.

وی افزود: حدود ۴۰۰ میلیون تومان هزینه کردیم تا ۱۵ خانه ورزش روستایی دیگر در استان افتتاح شود.

رییس هیات ورزش‌های روستایی و بومی محلی اصفهان با بیان اینکه یک پنجم دیگر از روستاهای استان هم باید تجهیز شوند، گفت: اگر این تعداد خانه ورزش روستایی را نیز افتتاح کنیم تا ۲ سال آینده دیگر در استان اصفهان، روستایی باقی نخواهد ماند که خانه ورزش نداشته باشد.

به گزارش ایرنا، کاروان تجهیزات ورزشی به ۳۰۰ خانه ورزش روستایی استان، امروز چهارشنبه ارسال شد.

کاروان تجهیزات ورزشی شامل تشک تاتمی، میز فوتبال دستی، میز پینگ‌ پنگ، میز شطرنج و صفحه دار پس از تحویل به دهیاران به سمت روستاها بدرقه شد.

بر اساس نتایج سرشماری ۹۵، جمعیت استان اصفهان پنج میلیون و ۱۲۰ هزار و ۸۵۰ نفر متشکل از یک میلیون و ۶۰۸ خانوار است که از این تعداد ۱۹۶ هزار خانوار روستایی هستند.

تاکنون افزون بر ۲ هزار و ۴۰۰ بازی بومی محلی در کشور شناسایی شده است.

بیش از ۳۱۱ هزار ورزشکار سازمان یافته در استان اصفهان فعالیت می‌کنند و افزون بر یکهزار و ۳۵۰ باشگاه ورزشی در این خطه وجود دارد.

سرانه ورزشی این استان در سال گذشته به ۰.۳۶۵ مترمربع رسید که در مقایسه با سال ۹۲ حدود ۱.۱۱ برابر رشد داشته است.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن