خوزستان

رییس کل دادگستری خوزستان:مشاوره ورودی پرونده‌هابه محاکم راکاهش می‌دهد

[ad_1]

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی دادگستری خوزستان، حجت‌الاسلام صادق مرادی گفت: باید آموزش‌های روانشناختی در جهت ارایه مهارت‌های زندگی و راه‌های کنترل و کاهش آسیب‌ها و جرایم اجتماعی، در بستر فضای مجازی فراهم شود؛ این کار اثربخشی فراوانی در ارتقای سلامت افراد جامعه خواهد داشت.
وی افزود: رویکرد هوشمندانه علمی و تخصصی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دستگاه قضایی و پلیس در مداخله موثر در بزنگاه حساس طرح پرونده‌های خانوادگی در کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها، منجر به حذف پرونده‌ها از چرخه انتظامی و قضایی شده و ضمن کاهش پرونده‌های مطرح در نیروی انتظامی و دادگستری، منجر به تحکیم بیان خانواده‌ها نیز می‌شود.
وی ادامه داد: با توجه به پیامد منفی و متعدد اختلافات زناشویی بر کانون خانواده و جامعه، رویکرد مداخله‌ای و علمی دادگستری و نیروی انتظامی، در راستای حفظ کانون گرم خانواده بوده که در نهایت نهادینه کردن امنیت پایدار و توسعه و گسترش سلامت روانی اجتماعی را در بردارد.
حجت الاسلام مرادی گفت: باید تا پیش از ارجاع پرونده به مراجع قضایی با ارایه خدمات تخصصی و مشاوره‌ای به هنگام در این مرکز، مراجعه کنندگان مورد مشاوره قرار گیرند تا چنانچه مقدور باشد در همان مرکز بین آنان مصالحه شود.
در این بازدید، که رییس کل دادگستری استان خوزستان به همراه سردار صالحی فرمانده نیروی انتظامی استان و جعفری چگنی معاون قضایی و مدیر حفاظت و اطلاعات دادگستری خوزستان حضور داشتند، پس از گفت و گو با مشاوران و مددکاران این معاونت، راهکارهای مناسب برای کاهش ورودی پرونده‌های جرایم و آسیب‌های اجتماعی به محاکم از طریق ارایه خدمات تخصصی و مشاوره‌ای در این مرکز بررسی شد.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن