فارس

زنان فعال اقتصادی شهرستان مُهر، با مشکل نبود بازار فروش مواجه هستند

[ad_1]

زینب طاهری چهارشنبه در گفت و گو باایرنا افزود:‌  اکنون با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی بازارهای محلی و نمایشگاه‌ها این مشکل پررنگ‌تر شده و بسیار به کسب و کارهای زنان روستاها ضربه وارد کرده است.

وی ادامه داد:‌ بانوان شهرستان مهر در قالب سیاست‌های دولت با تشکیل صندوق‌های اعتبارات خرد زنان روستایی در کنار همدلی و همگرایی هایشان منجر به ایجاد اشتغال و تولید درآمد در جوامع روستایی شده‌اند.

طاهری افزود: زنان روستاها هم اکنون در رشته‌های مختلف تخصصی از جمله در زمینه فرش و گلیم، خیاطی، پرورش دام و طیور، کپوبافی، حصیر بافی و  تولیدات کشاورزی محصولات روستایی فعالیت‌های خوبی را شروع کرده‌اند که باید کمک کنیم تا فعالیت شغلی زنان خانه‌دار روستایی ادامه یابد.

وی ادامه داد: افزایش بهره وری در تولیدات بخش کشاورزی و کاهش ضایعات، ارتقای کیفیت تولیدات صنایع دستی در مناطق روستایی، انتقال ارزش افزوده بیشتر به مناطق روستایی و افزایش درآمد روستاییان، اشتغال بخش عمده ای از نیروهای فعال جامعه زنان روستایی و اشاعه فرهنگ فنی و مهیا کردن زمینه لازم جهت دیگر برنامه های توسعه روستایی از مهم ترین تاثیر اشتغال زنان روستایی در زمینه صنایع دستی است.

مشاور امور بانوان فرماندار مُهر گفت: ۸۰ بانو به بافت ۳۹ تابلوفرش مشغول هستند.

شهرستان مُهر در فاصله ۳۳۰ کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن