آذربایجان شرقی

زیرساخت‌های درمانی خوبی در آذربایجان‌شرقی ایجاد شد

[ad_1]

قاسم جان بابایی روز دوشنبه در نشست ستاد استانی مقابله کرونا در آذربایجان شرقی افزود: کارنامه عملکردی برای همه دانشگاه های علوم پزشکی در وزارت بهداشت تهیه شده که بر اساس آن،   آذربایجان شرقی از نظر مراقبت در بخش های ویژه و ارایه خدمات کرونایی،  در کشور رتبه ممتاز دارد.  

وی اظهار کرد: در حوزه بهداشت کرونایی، بیشترین بیماریابی و قرنطینه افراد و پیگیری اطرافیان در آذربایجان شرقی انجام شده است.  

وی با اشاره به مولفه های آسیب پذیری ناشی از کرونا گفت: تاثیرگذارترین مولفه در میزان ریسک پذیری و مرگ  میر ناشی از کرونا، تراکم جمعیت است و آذربایجان شرقی به دلیل داشتن تراکم جمیعتی بالا، ریسک پذیری بالایی دارد.  

جان بابایی اضافه کرد: آذربایجان شرقی دو پیک بسیار سنگین کرونا را پشت سر گذاشته، به طوری که پیک دوم تمام نشده، پیک سوم بروز کرد و شرایط طولانی و بسیار دشواری در استان تجربه شد.  

وی گفت: وقتی بیماری، طولانی مدت در یک محیط بچرخد، احتمال جهش و بروز سویه جدبد بیشتر می شود.  

وی ادامه داد: آذربایجان شرقی همچنین جزو استان های سالمند کشور است و با توجه به اینکه ریسک پذیری برای بیماری و مرگ و میر در استان های سالمند بالاتر است و آذربایجان شرقی نیز استان سالمند محسوب می شود، شاهد این هستیم که ۷۷ درصد فوتی های کرونا در این استان بالای ۶۰ سال است.  

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن