خوزستان

سفیران سلامت نقش مهمی در کنترل بیماری کرونا دارند

[ad_1]

به گزارش ایرنا دکتر فرهاد ابول نژادیان روز چهارشنبه در مراسم تجلیل از سفیران سلامت در اهواز با بیان اینکه کلام سفیران سلامت در اجتماع بسیار تاثیرگذار است اظهار داشت: سفیران سلامت رابطین بین مراکز بهداشتی و مردم هستند که در بین مردم حضور دارند.

وی افزود: از آنجا که تعداد نیروهای ما در حوزه بهداشت به اندازه ای نیست که از دغدغه های مردم به خوبی آگاهی داشته باشیم، افرادی به طور خودجوش کار حفاظت از سلامت مردم را برعهده گرفته و در محل زندگی خود مسائل حوزه بهداشت را ترویج می دهند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز اجرای طرح هر خانه یک پایگاه سلامت را یک اتفاق خوب در نظام سلامت دانست و افزود: جذب سفیران سلامت و مشارکت حداکثری مردم در طرح ملی هر خانه یک پایگاه سلامت با توجه به مزیت‌هایی که دارد نیازمند تبلیغ و اطلاع‌ رسانی و استفاده بیش از پیش از ظرفیت رسانه است.

وی گفت: سفیران سلامت در افزایش آگاهی مردم نقش داشته و می توانند باعث بالا رفتن سطح آگاهی خانواده ها و افزایش سطح بهداشت جامعه به ویژه در شرایط کرونایی موجود شوند.

ابول نژادیان گفت: در کشور ویتنام با وجود اینکه تنها سه درصد از مردم خود را واکسینه کرده اند اما تعداد تلفات آنها به دلیل رعایت انضباط اجتماعی، بسیار پایین گزارش شده است، آنها در رعایت پروتکل های بهداشتی بسیار موفق عمل کردند همچنین در کشوری مثل چین کرونا به خوبی کنترل شد.

وی ادامه داد: در بحران همه گیری کرونا برای اینکه مردم را با مسائل بهداشتی بیشتر آشنا کنیم به ظرفیت سفیران‌ سلامت نیاز داریم و مهمتر از آن باید به عنوان یک الگو از آنها یاد کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: سفیران سلامت نماد از خودگذشتگی هستند و باید از طریق فضای مجازی به جامعه معرفی شوند زیرا کار آنها بسیار ارزشمند است. ما باید واژه سفیران سلامت را بیشتر در کلام مان استفاده کرده و از این افراد به عنوان یک برند و یک مرجع آموزش های بهداشتی استفاده کنیم.

وی افزود: سفیران سلامت زمانی می توانند مرجع آموزش های بهداشتی باشند که از سواد سلامت بالایی برخوردار باشند تا بیشتر مورد اعتماد مردم قرار گیرند. همچنین لازم است که این افراد با برخورد خوب و صحیح، پروتکل های بهداشتی را به مردم گوشزد کنند.

ابول نژادیان بیان کرد: با استفاده از ظرفیت سفیران‌ سلامت، دغدغه برگزاری مراسم ایام عید فطر امسال رفع شد و آمار کرونای استان افزایشی نشد.

وی در پایان افزود: اکنون بیش از ۱۲۰ نقطه از کشور و حتی برخی از مراکز استانها در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند اما خوزستان شرایط نسبتا خوبی دارد لذا از تمام سفیران سلامت استان خواهش می کنم در شرایط کنونی با جدیت به کار خود ادامه داده تا از این موج بیماری با سلامت عبور کنیم.

در این مراسم به نمایندگی از ۱۶ سفیر سلامت شرق و غرب اهواز و شهرستان های حمیدیه و باوی تجلیل شد.

در حال حاضر ۲ شهرستان خورستان در وضعیت قرمز، ۱۳ شهرستان نارنجی و ۱۲ شهرستان زرد کرونایی هستند.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن