کردستان

سقزی‌ها روزانه ۵۸ هزار مترمکعب آب مصرف می کنند

[ad_1]

عباس ولایتی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امسال با توجه به کاهش نزولات آسمانی و بحران پیش رو، در صورت عدم رعایت مصرف بهینه آب شرب توسط شهروندان، برای تولید و توزیع آب آشامیدنی دچار مشکل خواهیم شد.

وی با اشاره به اینکه روزانه ۵۸ هزار مترمکعب آب آشامیدنی در سقز مصرف می شود، افزود: در بازرسی هایی که از محلات مختلف شهر انجام شده است مشخص شد متاسفانه مصارف بی رویه به شکل نگران کننده ای موجب هدر رفت آب آشامیدنی شده و بسیاری از شهروندان این نکته مهم را رعایت نمی کنند.

ولایتی ضمن تبریک هفته صرفه جویی در مصرف آب، مجددا همشهریان گرامی را به رعایت اصول مصرف بهینه آب دعوت کرد و گفت: با اندکی صرفه جویی می توان بهره مندی همگان را تضمین کرد و این نعمت الهی به شکل درست مصرف شود تا بحران کم آبی را در این تابستان گرم با موفقیت پشت سر بگذاریم.

وی به ۲ سد چراغ ویس و شهید کاظمی در شهرستان سقز اشاره کرد و افزود: آب آشامیدنی شهروندان سقزی از محل این ۲ سد به وسیله ۲ تصفیه خانه شماره یک و شماره ۲ تامین می شود که این سدها هم نسبت به پارسال سطح آب کمتری دارند.

رییس اداره آب و فاصلاب سقز با بیان اینکه با بحران کم آبی مواجه هستیم، تاکید کرد: اگر شهروندان گرامی از مصارف بی رویه خودداری نکنند دچار مشکل خواهیم شد لذا باید همه مسوولان، ائمه جماعت، مدارس و دانشگاه و اصحاب رسانه صرفه جویی در مصرف آب را فرهنگ سازی کنند.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن