تهران

سهمیه آرد دماوند افزایش می‌یابد

[ad_1]

عباس ارشدی روز یکشنبه در نشست کارگروه ساماندهی گندم، آرد و نان شهرستان دماوند که با حضور اعضای کارگروه در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: دماوند بر اساس سرشماری سال ۹۵ دارای بیش از ۱۲۵ هزار نفر جمعیت بود که سرانه آرد نیز بر همین اساس تخصیص یافت.

وی با بیان اینکه سرانه آرد استان بالغ بر پنج کیلو و ۶۰۰ گرم است، اما با توجه به شرایط شهرستان دماوند، این میزان در این شهرستان بالغ بر ۹ کیلو و ۱۳ گرم شده است، افزود: از جمله اتفاقات خوبی که در دماوند شاهد بودیم، انجام کیل گیری با مشارکت فرمانداری، اداره صمت، اتحادیه، اصناف و تعزیرات است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه با توجه به افزایش جمعیت شهرستان درفصل تابستان، بحث افزایش سهمیه آرد در دماوند مطرح است، خاطرنشان کرد: باتوجه به افزایش تورم در کشور، متعادل سازی و ساماندهی نرخ نان مورد پیگیری قرار دارد چرا که با توجه به زنجیره موجود، عدم افزایش نرخ نان موجب مشکلاتی درخصوص حمل نیزشده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان تهران بیان داشت: بر این اساس علاوه برافزایش سهمیه آرد در شهرستان، با توجه به درخواست افزایش سهمیه در فصل برداشت سیب درختی، ماهانه ۲۵تن آرد در این فصول به شهرستان دماوند تخصیص خواهد یافت.

ارشدی گفت: همچنین میزان سهمیه آردی که به صورت ماهانه درسامانه جذب نشده در اختیار شهرستان قرار می‌گیرد تا توزیع مناسب در بین واحدهای نیازمند صورت گیرد.

مدیران استانی دماوند را در زمینه تخصیص سهمیه آرد درنظر بگیرند

مهدی حیدری، فرماندار شهرستان دماوند گفت: شهرستان دماوند دارای شرایط خاصی است که انتظار می رود مدیران استانی در خصوص تخصیص سهیمه آرد، شرایط ویژه منطقه را در نظر داشته باشند.

وی ادامه داد: نیاز مردم به سکونتگاههای ویلایی، افزایش هزینه تهیه مسکن در تهران و غیره زمینه را برای سکونت در شهرستان دماوند فراهم کرده که درهمین راستا شاهد افزایش جمعیت در این شهرستان شدیم؛ با توجه به نیاز مردم به تهیه نان که قوت غالب است، این امر می طلبد تا نگاه ویژه ای در خصوص تخصیص میزان سهمیه آرد به دماوند شود.

فرماندار دماوند در خصوص تعیین نرخ نان نیز گفت: باید متولیان امر، هرچه زودتر موضوع را تعیین تکلیف کنند تا افراد به سمت تخلفاتی چون کم فروشی سوق پیدا نکنند؛ علاوه بر این، انتظار ما از مسئولان استانی، تزریق نیروی انسانی با هدف ارائه خدمات مناسب در سطح شهرستان دماوند است.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن