کردستان

سه بقعه متبرکه در کردستان میزبان سوگواری عاشورایی است 

[ad_1]

حجت الاسلام محمد کاروند روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: خادمان بقاع متبرکه کردستان در ماه محرم‌الحرام و همزمان با اجرای طرح «بصیرت عاشورایی»، با اولویت قرار دادن سلامت زائران و عزاداران خود را ملزم به رعایت تمام شیوه‌نامه‌های اجرایی دانسته و اجرای پروتکل های بهداشتی بیش از گذشته مورد توجه قرار می دهد.

وی افزود: بقعه متبرکه امامزاده هاجر خاتون(س) شهرستان سنندج، بقعه متبرکه امامزادگان عبدالله، اسماعیل و محمد(ع) شهر پیرتاج بیجار و بقعه متبرکه امامزادگان هاجر و سارا(س) شهرستان قروه مجری برگزاری طرح هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان یادآور شد: در قالب این طرح ویژه برنامه‌هایی از جمله فضاسازی آستان مقدس امامزادگان، تبلیغات محیطی پیرامون اماکن مذهبی، اجرای ویژه برنامه اذن عزا، سیاه‌پوشان صحن و محیط داخلی و خارجی بقعه، راه‌اندازی کاروان عزا، برنامه چهارپایه‌خوانی با تفاهم‌نامه انجام شده با خانه مداحان برگزار می شود. 

حجت‌الاسلام کاروند برپایی مراسم شیرخوارگان حسینی، برنامه احلی‌من‌العسل، حضور هیئت های عزاداری در صحن امامزادگان و عزاداری روز تاسوعا و عاشورا را از جمله برنامه‌های طرح بصیرت عاشورایی اعلام کرد و گفت: تمام این برنامه‌ها با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی ابلاغی ستاد مقابله با کرونا برگزار می شود.

وی افزود: بخش قابل توجهی از فعالیت‌های مراکز افق امامزادگان و بقاع متبرکه در برنامه های اجرا شده از زمان شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی و با استفاده از ظرفیت شبکه های اجتماعی برگزار شده و برنامه ریزی لازم جهت بهره برداری حداکثری از این ظرفیت در این ویژه برنامه نیز انجام شده است.


ویژه برنامه سوگواره بصیرت عاشورایی هر سال در ماه های محرم و صفر و با هدف اجرای امینانه نیات موقوفات منطبق با اقامه عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) برگزار می شود.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن