کردستان

سه واحد صنفی بی توجه به محدودیتهای کرونا در سنندج پلمب شد

[ad_1]

به گزارش ایرنا،  آرزو فلاحی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: نظارت بر فعالیت اصناف با توجه به وضعیت قرمز سنندج از لحاظ بیماری کرونا، با شدت بیشتری اجرا شده و همه صنوف ملزم به رعایت ۱۰۰درصدی اصول بهداشتی هستند.

وی افزود: طی چهار روز گذشته ۲۱ اکیپ گشت مشترک ستادی از ۸۶ مکان  و کارشناسان محیطی نیز ۴۴۲ واحد صنفی مختلف ومراکزخدمات پزشکی را مورد بازرسی بازدید قرار داده‌اند.

  مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه در این بازدید ها ۴۲ مورد اخطاریه ۲۴ ساعته بهداشتی به مراکز خاطی داده شده که بر اساس آن باید نواقص موجود در سریع‌ترین زمان تعیین شده مرتفع کنند، اضافه کرد: در روند این بازدیدها ۳۷۵ کیلو گرم مواد غذایی غیر قابل مصرف کشف وضبط شده است .

فلاحی در زمینه پیگیری اخطاریه های تاریخ گذشته وشکایات مردمی گفت: در مدت زمات یاد شده ۳۶ مورد اخطاریه و چهار مورد شکایات مردمی ثبت و درسامانه ۱۹۰ مورد پیگیری لازم قرارگرفت.

وی درباره نظارت بر اماکن تهیه وعرضه مواد غذایی آماده، رستوران‌ها و مراکز مشابه گفت: ۱۸۲ مورد بازرسی از اماکن مذکور در مدت یاد شده به عمل آمده است.

فلاحی در زمینه اقدامات نظارتی بر سلامت نان اظهار داشت: بازرسان این مرکز هشت مورد نان خبازی‌های مختلف را از نظر میزان نمک مجاز در نان وعدم استفاده از جوش شرین مورد نمونه برداری قرار دادند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در ادامه ۳۲ مورد نمونه برداری از آب شرب جهت تایید سلامت آب و ۲۲۶ مورد تست کلر سنجی را از دیگر اقدامات این مرکز در زمینه نظارت بر اقدامات بهبود کیفیت آب شرب شهر سنندج اعلام کرد و گفت: بازرسان این مرکز ضمن بازدیدهای مکرر از تالارها واماکن مختلف نسبت به اجرای مناسبت‌های مختلف با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی نظارت کامل داشته و در مدت یاد شده چند مراسم مختلف مردمی و ورزشی مورد بازدید قرار گرفته است.

وی ادامه داد: تعدادی ازاین مراسم‌ها با توجه به اجرا در اماکن سربسته و وضعیت قرمز شهر سنندج از لحاظ بیماری کرونا لغو شد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی وظیفه همگانی بوده و قصور وکوتاهی در وضعیت کنونی نیز قابل جبران نخواهد بود افزود : متاسفانه مشاهده می‌شود تعدادی از صنوف تجاری، واحد های صنفی و ورزشی نسبت به این مهم اهمال نموده وسلامت شهروندان را به خطر می اندازند که برابر قانون با این افراد برخورد خواهد شد.

فلاحی تاکید کرد: پیک پنجم بیماری کووید ۱۹ در استان با سرعت زیاد در حال افزایش بوده ومتاسفانه هرروز شاهد ابتلای تعداد زیادی از شهروندان سنندجی به این بیماری مهلک هستیم که رسالت همه آحاد جامعه در این ایام همکاری، همدلی و همراهی با کادر سلامت در مقابله با کرونا است.

 فلاحی گفت: در چهار روز گذشته ۵۹۳ شهروند سنندجی از لحاظ ابتلا به بیماری کرونا در مراکز نمونه گیری وتست کرونا مورد آزمایش قرار گرفته‌اند.

در ۲۴ ساعت منتهی به ظهر روز شنبه ۱۶ اردیبهشت، ۱۷۹ بیمار مبتلا به کرونا در کردستان شناسایی شد و در حال حاضر ۴۹۷ بیمار در مراکز درمانی بستری هستند که از این تعداد ۵۰ نفر بدحال بوده و در بخش آی سی یو تحت مراقبتهای ویژه قرار دارند.

کردستان از اسفند ۱۳۹۸ تاکنون یک هزار و ۴۱۱ قربانی داشته است.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن