تهران

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در بزنگاه‌های جامعه نقش بسزایی داشته است 

[ad_1]

نصرت الله لطفی روز یکشنبه در نشست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان های استان تهران که به میزبانی شهرستان دماوند برگزار شد به ارائه گزارشی از عملکرد این نهاد به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: به فرموده رهبر انقلاب تبلیغات بسیار خوبی صورت گرفته، اما برای این تبلیغات تبلیغی انجام نشده است.

وی با تاکید بر اینکه امروز ضعف خود در عدم تبلیغ را با تمام وجود لمس می‌کنیم افزود: به دلیل ناشناخته بودن اهمیت و کارکرد شورا، این نهاد مظلوم واقع شده است و امروز برای مصلحت نظام و انقلاب نیازمند تبلیغات هستیم.

لطفی با تشریح جایگاه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: این شورا در نظام اسلامی و به حکم قانون و مصوبه مجلس شورای اسلامی، تنها نهاد قانونی فرا سازمانی است که ۲۵ نهاد قانونی عضو آن هستند و هر کدام یک ماموریت دارند.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور با اشاره به اهمیت جایگاه این شورا از نگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: سلاح تبلیغات برنده تر از سلاح جنگ است و در مقابل نیز از سلاح تبلیغات دشمن باید ترسید؛ تبلیغات میدان جنگ است و اگر این شورا نبود شاهد ناسازگاری‌های مختلفی بودیم و باید تثبیت شود.

وی بیان کرد: در کل کشور نمی‌توانیم نهادی همچون شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی را پیدا کنیم که به لحاظ سازمانی با کمتر از ۳۰۰ نیرو بتواند چنین خدماتی ارائه کند.

این مقام مسئول تصریح کرد: در سنوات اخیر حوادث و اغتشاشات مختلفی توسط دشمنان نظام برنامه ریزی و اجرا شد و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نقش بسزایی در این بزنگاه‌ها  داشته است.

لطفی همچنین در جمع خبرنگاران با اشاره به هدف از برگزاری این همایش گفت: این همایش به مناسبت فرا رسیدن دوازدهم مردادماه سالروز تاسیس نهاد تبلیغات اسلامی است و این جلسات به صورت چرخشی در شهرستان های استان تهران برقرار است.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با اشاره به وضعیت کارکردی این نهاد در طی دو سال اخیر بیان کرد: تعطیل ناپذیری بزرگداشت ایام الله با شیوه و مدیریت اقتضایی به نسبت شرایط کرونایی شعاری است که در طی این مدت سرلوحه کارمان قرار داشت.

وی اضافه کرد: شهرستان های استان تهران در مقایسه با شهرستان های دیگر استان‌ها یک تفاوت دارد و آن هم به دلیل وجود نگاه‌های ملی و فراملی به تهران به عنوان پایتخت، این شهرستان‌ها به نوعی نادیده گرفته می‌شوند.

این مقام مسئول تاکید کرد: از طرف دیگر به لحاظ آمار جمعیتی مجمع شهرستان های استان تهران را به عنوان یک استان خطاب کردیم و باید نگاه ویژه ای به آن صورت گیرد.

لطفی با اشاره به نزدیک شدن به ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان در خصوص برنامه های این نهاد در این ایام گفت: در سال گذشته به دلیل شرایط کرونا و توصیه رهبر معظم انقلاب مبنی بر برگزاری مراسم در نهایت رعایت پروتکل های بهداشتی، مصوب شد متولی امر ماه محرم و صفر سازمان تبلیغات اسلامی شود.

وی اضافه کرد: در سال جاری نیز با توجه به اینکه فرصتی باقی نمانده، شیوه برگزاری مراسم همچون روال سال گذشته بوده و مراسم عزاداری با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزار خواهد شد.

این مقام مسئول عنوان کرد: فرهنگ هر خانه یک حسینیه باید رواج یابد و نباید اجازه دهیم با توجه به شرایط موجود به فراموشی سپرده شود.

ضرورت تداوم توجه به شهرستان‌های استان تهران در شورای هماهنگی تبلیغات
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران گفت: توجه ویژه‌ای به شهرستان های استان تهران صورت گرفته و تقاضا داریم با توجه به حساسیت و ظرفیت های موجود در هر کدام از شهرها و بخش ها این توجه تداوم یابد.

حجت الاسلام سید محسن محمودی اظهار داشت: این شورا در سال ۵۹ با تایید بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی شکل گرفت و تا به امروز به حیات طیبه خود ادامه داده و منشا آثار بی بدیل بوده است.

وی افزود: توجه ویژه‌ای به شهرستان های استان تهران صورت گرفته و تقاضا داریم با توجه به حساسیت و ظرفیت های موجود در هر کدام از شهرها و بخش ها این توجه تداوم یابد.

این مقام مسئول عنوان کرد: ما در شهرستان های استان تهران از یک رسانه ملی محروم هستیم و امیدواریم روزی این خلاء برطرف شود.

محمودی ادامه داد: اگر مناسبت های ملی و مذهبی را از ما دریغ کنند، از هویت انقلاب اسلامی ما چیزی باقی نخواهد ماند و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در طول این ۴۰ سال با تمام فراز و نشیب‌ها با سیاست های درست توانسته این پرچم را برافراشته نگه دارد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران تاکید کرد: در ایام کرونا نیز هیچ مناسبی بر روی زمین باقی نماند و در نیمه دوم سال جاری نیز برنامه های مختلفی در پیش داریم و باید برای آن برنامه ریزی کنیم.

وی افزود: در چند روز اخیر شاهد برخی اتفاقات در برخی از استان‌ها بودیم و باید بدانیم که دشمن بیکار نخواهند ماند و هر کجا که نیاز به حضور مردم، روشنگری و بصیرت افزایی باشد، تریبون شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برقرار خواهد بود.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن