آذربایجان شرقی

ضعف ولتاژ ۲۰ هزار مشترک برق مراغه به زودی رفع می‌شود

[ad_1]

محمدعلی معتمدی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: ارزش این ترانس ۱۵ مگاولت آمپری که هزینه آن از سوی برق منطقه‌ای تامین شده و باید از سوی آنان اعلام شود، حدود ۴۰ میلیارد تومان است. 

وی اضافه کرد: توزیع برق شهرستان نیز حدود پنج میلیارد تومان برای فیدربندی و شبکه پایین دستی آن هزینه کرده و ادامه طرح نیز در حال اجراست.

وی بهره‌برداری از این ترانس را از طرح‌های ماندگار شرکت توزیع برق مراغه عنوان کرد و اظهار داشت: در سایه مجموعه اقداماتی که برای رفع این مشکل آغاز شده، ضعف ولتاژ مشترکان این منطقه محروم تا پایان سال جاری به صورت کامل رفع خواهد شد. 

وی همچنین به وضعیت خاموشی‌های برق در شهرستان هم اشاره و بیان کرد: امسال کمترین میزان خاموشی در بین شهرستان‌های آذربایجان‌شرقی به مراغه اختصاص دارد و توزیع برق این شهرستان با شاخص ۹.۳ از لحاظ مدیریت برق در رتبه نخست این استان قرار گرفته است. 

مدیر توزیع برق مراغه اضافه کرد: از ابتدای پارسال تاکنون سه هزار دستگاه ماینر غیرمجاز در این شهرستان کشف و از هدررفت حدود ۶ مگاوات برق جلوگیری شده است و مقابله با استخراج غیرقانونی رمزارز همچنان ادامه دارد.

«معتمدی» افزود: این دستگاه‌های غیرمجاز استخراج رمزارز توسط کارشناسان امور برق مراغه و با همکاری دستگاه قضایی و عوامل انتظامی از ۳۵۰ واحد مسکونی، گاوداری، دامداری و واحد صنعتی و نیز خانه‌باغ‌های حاشیه شهر و روستا کشف و توقیف شده است.

وی اضافه کرد: این دستگاه‌ها با استفاده از برق غیرمجاز مورد بهره‌برداری قرار می‌گرفت و این امر فشار مضاعفی به شبکه برق این شهرستان وارد می‌کرد.

وی افزود: هرگونه نگهداری ماینر و تولید رمزارز  با استفاده از برق شهری ممنوع است و متخلفان به دستگاه قضایی معرفی می‌شوند.

به گزارش ایرنا هم‌اکنون پیک مصرف روزانه برق در شهرستان مراغه حدود ۱۰۰ مگاوات است.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن